1 146 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Fullständigt rudis! Behöve hjälp! Oljebrännarrelä?
Har en CTC Total 3-kombipanna. Eftersom jag är smålänning tänker jag suga ur den dryga kubiken olja som finns i tanken innan jag investerar i pelletsbrännare (+ ev. ny panna). Pannan är från -84, men har tidigare aldrig gått på något annat än el. Men som sagt sedan början av december har den tuffat på på oljan.
I söndags gick en huvudsäkring i huset. Tog några dagar innan jag hittade var de satt. Men när det blev ljust, blev det istället kallt!! :-[
Instruktionsbok har jag ingen och hittar heller inte mycket på nätet. Endast under störningar:
1) Kontrollera gruppsäkring
2) Kontrollera om brännarreläet löst ut. Se instruktion för brännaren.
Nu till min fullständigt idiotiska fråga: På oljebrännaren (Elektro oil inter) sitter en tryck-knapp som nu lyser röd. Är det den som jag skall trycka på?
Inatt blev jag halvt hysterisk hade bara lite drygt 12°C, visserligen plus, men i alla fall. Gick alltså ner i pannrummet och drog igång den på el istället. Men som sagt, smålänning... vill använda upp oljan innan jag byter!
Snälla, någon!!!
I söndags gick en huvudsäkring i huset. Tog några dagar innan jag hittade var de satt. Men när det blev ljust, blev det istället kallt!! :-[
Instruktionsbok har jag ingen och hittar heller inte mycket på nätet. Endast under störningar:
1) Kontrollera gruppsäkring
2) Kontrollera om brännarreläet löst ut. Se instruktion för brännaren.
Nu till min fullständigt idiotiska fråga: På oljebrännaren (Elektro oil inter) sitter en tryck-knapp som nu lyser röd. Är det den som jag skall trycka på?
Inatt blev jag halvt hysterisk hade bara lite drygt 12°C, visserligen plus, men i alla fall. Gick alltså ner i pannrummet och drog igång den på el istället. Men som sagt, smålänning... vill använda upp oljan innan jag byter!
Snälla, någon!!!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Behöver råd om pågående husfasad målning
Färg, Måla & Tapetsera -
Spishäll 2-fas behöver ny kopplingsdosa med dubbla nollor
El -
Behöver sockel av leca förankras med kemankare i betongsula?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vatette system vad behöver jag?
Vatten & Avlopp -
Behöver råd angående sand som trillar av betongpannor
Tak & Vind