Hej!

Jag och min man är mitt uppe i en budgivning som troligtvis kommer avslutas nästa vecka. Problemet är att min man kommer vara på tjänsteresa större delen av nästa vecka och alltså inte på plats för att skriva kontrakt.

Kan vi skriva en fullmakt så jag kan skriva på kontraktet för oss båda? Hur gör vi lättast för att upprätta den isf? Behövs det nån som vidimerar fullmakten? Tips på bra mall mottages gärna då mannen reser bort redan imorgon förmiddag.

Tack för hjälpen!

Det borde inte vara några som helst problem. Min fru jobbar på andra sidan stan, så de tre senaste kontraktskrivningnarna har jag skött själv med en fullmakt. Säg till mäklar så fixar han fram det!

• Gilla
Byggtrixx
  • Laddar…
Okej toppen! Problemet är bara att mannen åker iväg imorgon och kan på så vis inte få en mall från mäklaren nu under helgen.

Kanske lite sent svar, men det verkar som att det är lite lättare regler när man köper lägenhet än kontra hus.

När vi köpte hus, så gjorde jag det med fullmakt, som skulle bevittnas av två stycken personer.

Nu med lägenhetsköpet så skrev min fru under ett dokument där hon gav mig fullmakten.

Och i det dokumentet stod det

"Fullmakt köpare

Fullmakt för;
Förnamn Efternamn, ÅÅMMDD-XXXX, eller den han i sitt ställe förordnar att företräda oss vid köp av;

Objekt
Bostadsätten till lägenhet nr XX i bostadsrä'ttsföreningen HSB BRF XXXX,
Adressgatan XX, LGH XXXX, XXX XX Postort
Fullmakt
att underteckna överlåtelseavtal och likvidavräkningar
att upptaga lån mot säkerhet i bostadsrätten
att vid upptagande av lån för vår räkning utfärda skuldebrev samt överta personligt betalningsansvar
att ansöka om medlemskap i bostadsrättsföreningen
att på alla i samband med förenämnda köp i övrigt förekommande handlingar teckna våra namn, godkänner vi ombudets laga åtgärder;

Underskrift Datum År Underskrift

• Gilla
Byggtrixx
  • Laddar…
Tack för svar!

Vi fick till det och jag va hos mäklaren idag och skrev på :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.