Byggahus.se
yxis skrev:
Ett gristryne ser väl snarast ut som ett vanligt ojordat 230V-uttag?
Kolla formen på en gris tryne och sen formen på ett gammalt teleuttag....tänk dig två hål istället i teleuttaget så har du ett i det närmaste 100% gristryne :p
 
Va, menar ni att verkligheten inte är exakt identisk med bilderna i barnböckerna när jag var liten? Rackarns ;)
 
Life is a bitch!
 
... and then you die ;)
 
Dax att stänga denna tråden som kört i diket? :)
 
En bild säger mer än tusen ord :D:D:D
 
  • gris3.jpg
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Det roligaste med hela bilden är väl att du sitter och häckar på fjortissiten snyggast.se :)
 
Glufsglufs skrev:
Det roligaste med hela bilden är väl att du sitter och häckar på fjortissiten snyggast.se :)

:@ Om det vore så kul;):blushing::D:D... Nädå det var var bara google sök på nåt med gris & vägguttag och sen ett klick på "bilder".. det finns mer på temat (Tänkte faktiskt editera bort "ursprungstexten" på bilden men orkade inte...)

Hävdar bara min punkt att de allra flesta har "alltid" associerat ett vägguttag med ett gristryne....Inte med ett telejack.....

Nu kan någon gärna stänga tråden innan jag under inflytande av kvällswhiskeyn börjar söka internet efter alla möjliga roliga bilder som bekräftar min åsikt...;)

.. undrar om någon gjort en bild med en gris som har ett tryne som en telefonjack som tittar på en med ett "uttagstryne" som ett "ufo"...eller tvärtom... hmm kanske ska editera lite bilder...eller inte....:rolleyes:
 
Redigerat:
ooooh kolla....
 
  • Gris4.jpg
Ett "gristryne" är ett telejack. Alla typer av telejack (äldre modell), men den gamla utanpåliggande modellen som blivit nämnd tidigare är kanske "orginalet". :)

//Patrik
 
Jodå att elektrikerslangen är sådan kan jag inte säga emot, däremot är vägguttaget betydligt mer likt !!!

innan dess hade vi ju de gamla telejacken i svart bakelit jag har någon vag bild i huvudet av...(Längre från ett gristryne kan man inte komma) Det hade vertikala anslutningar... Svårt att hitta en bild lite snabbt....

Misstänker att "gristryne" uppkom som ett namn när de "nya ansiktslika" uttagen dök upp för ett drygt halvsekel sedan.. de såg/ser ju ut som "en ful djävel" .. eller gris då i överförd bemärkelse...
 
Redigerat:
mexitegel skrev:
Dax att stänga denna tråden som kört i diket? :)
Ok, nu har vi passerat diket och är ute på åkern brevid.... :p
 
Ja och visst är det kul......nöff...
 
PST skrev:
innan dess hade vi ju de gamla telejacken i svart bakelit jag har någon vag bild i huvudet av...(Längre från ett gristryne kan man inte komma) Det hade vertikala anslutningar... Svårt att hitta en bild lite snabbt....
Aha, ett sånt?

http://carlotta.gotlib.goteborg.se/zoom/206/GIM_15066_bild1.jpg
 
Jo...visst kan man med enkelhet tänka på ett enkelt vanligt runt gammalt uttag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.