Jodå, jag hängde med :). Jobbar själv i IT-branchen så jag ska inte kasta sten i glashus... :)

Nu ska jag faktiskt buggtracka lite på dev-servern innan vi deployar på prod....
 
Det där är ju slang på allvar :)
 
Gristryne = vanligt uttag väl ?U-båt = enpolig "sockerbit", ofta i transparent plast....

men..

Sladdertaska... Va f-n är det ?
från SAOB:

[jfr dan. o. nor. sladdertaske, lt. sladdertasche]
sladdrande l. sladderaktig person (i sht kvinna); jfr slabber- taska. LIND (1749). Hvem skulle tro, att Anna Maris syster är en sådan sladdertaska. Hon pratade ju i kull oss alle tre. ARKADIUS Pakkala 27 (1895). GREBST Bröll. 191 (1913; om man). LO-JOHANSSON Martyr. 168 (1968; om skvalleraktig kvinna)

synonymer.cc:

Tesaurus (relaterade ord)
avslöjande
sladdrare, sladdrighet, sladderhane, rännkäring, örontasslare
Visa fler (12) Gå till kategori (18 ord)
talträngdhet
sladderaktighet, sladderhane, rännkäring, skandalhistoria, småskvaller
Visa fler (20) Gå till kategori (69 ord)
samtal
kåsör, kannstöperi, offentlig hemlighet, skvallertacka, småskvaller
:D:D:D
 
Sladdertaska. Det måste väl vara fikarasterna det eller? :D
 
Gristryne kallar vi här det gamla vanliga teleuttagen för. U-båt, ja toppklämma heter dom egentligen men principen som skrevs. Sladdertaska är väl egentligen ganska lokal tror jag men en liten ord lek SLADDertaska/sladderTASKA vilket man nu vill för golvgivare med mjukkabel (sladd då så klart eller sladder om man så vill och taska eller task som är ett ord för penis och då med tanke på hur givaren ser ut i ändan) långsökt med hela beskrivningen men vet man så är det genast enklare :)

Fikaraster är fika raster men därimellan så finns det ju vissa som gärna blindskiter förstås.....
 
Glufsglufs skrev:
Gristryne kallar vi här det gamla vanliga teleuttagen för. U-båt, ja toppklämma heter dom egentligen men principen som skrevs. Sladdertaska är väl egentligen ganska lokal tror jag men en liten ord lek SLADDertaska/sladderTASKA vilket man nu vill för golvgivare med mjukkabel (sladd då så klart eller sladder om man så vill och taska eller task som är ett ord för penis och då med tanke på hur givaren ser ut i ändan) långsökt med hela beskrivningen men vet man så är det genast enklare :)

Fikaraster är fika raster men därimellan så finns det ju vissa som gärna blindskiter förstås.....
Blindskiter?
 
Blindskiter = Uppehåller sig på toaletter utan egentligt trängande behov, annat än att tex läsa tidningen eller vila lite?
 
Jag har nog hört gristryne användas om de jordade apparatkontakterna som brukar sitta på t.ex. stationära datorer.

En fråga angående uttaget på bilden i trådstarten:
Varför ser det ut att vara två "skruvhål" per brunn? Ett skruvhål och ett hål som håller en nit som håller petskyddet, eller? Eller är det nån som fått tag på uttag som också funkar att använda med danska eller de gamla grekiska jordade kontakterna? :wow:
http://en.wikipedia.org/wiki/AC_pow...2810.2F13.2F16.C2.A0A.2F250.C2.A0V_earthed.29
http://en.wikipedia.org/wiki/AC_power_plugs_and_sockets#Old_Greek_sockets
 
P.S. som svar till trådstartaren så går det väl också ofta att byta själva uttaget men behålla sockeldosan om sockeldosan ser mer okej ut.


Om du inte kommer åt att trycka på en muff så kan kanske en variant vara att trä över ytterisoleringen från EKK utanpå FK-trådar och dra någon decimeter utanpåliggande kabel till ett utanpåliggande uttag?
 
Gristryne = utanpåliggande teleuttag som är rundade i hörnen och smalare nertill än upptill typ E5744250
 
Tycker inte de gamla telejacken ser ut som grisansikten direkt....Likheten är större med ansiktet på edvard munchs målning "skriet"..
 
Inte hela grisansiktet men om man bara tittar på trynet finns det en viss likhet,
 
Ett gristryne ser väl snarast ut som ett vanligt ojordat 230V-uttag?
 
Gör ett studiebesök på en grisfarm ;)
 
Glöm för all del inte fladdermusen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.