Bänkskivor är av tradition en tjock spånskiva med något på ,
Det är princip omöjligt att få tillbaka något när det svällt
Eftersom det är i framkant så kanske det går med lim och tving , provdra med tvingen och se att det går ihop på ett bra sätt , ( kan vara små flisor som lägger sig i mellan )
Som shomakie säger är det en DM under så ska det vara en plåt eller folie under skivan så inte ånga kan fukta skivan , finns det inte är det döden för bänkskivan ovan DM
Det är princip omöjligt att få tillbaka något när det svällt
Eftersom det är i framkant så kanske det går med lim och tving , provdra med tvingen och se att det går ihop på ett bra sätt , ( kan vara små flisor som lägger sig i mellan )
Som shomakie säger är det en DM under så ska det vara en plåt eller folie under skivan så inte ånga kan fukta skivan , finns det inte är det döden för bänkskivan ovan DM
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är nog svårt att "återställa" en plastbelagd spånskive-bänkskiva (="laminat").
Spånskivan är ju som läskpapper och suger åt sig all vätska och sväller.
En lite mer översiktlig bild hade nog inte skadat förstås.
Spånskivan är ju som läskpapper och suger åt sig all vätska och sväller.
En lite mer översiktlig bild hade nog inte skadat förstås.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är klart att det stänker vatten där!murak skrev:
När du häller av potatis- eller pastavattnet, eller bara tankar upp en bringare med vatten.
Hos oss har vi en liknande situation (men med lite större avstånd mellan vasken och laminatkanten) och jag har bitit i det sura äpplet och satt en tejpremsa över skarven mellan plåt och laminatbänk, så där inte kan komma ner något vatten.
Hade en bit väldigt stark tejp liggande.
Det kanske inte är så snyggt, men ingen tittar där ändå. Funktion före utseende
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Samma sak har hänt oss. Finns det fler tips på vad man kan göra?
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 167 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 167 inlägg
Tipset med att skrapa ut lite spån och tvinga ihop med lim låter väl som ett utmärkt förslag. Vad är det för fel på det förslaget? 
Och i knockonwood:s fall så hade jag lagt en silikonsträng istället för tejp.
Och i knockonwood:s fall så hade jag lagt en silikonsträng istället för tejp.
Klicka här för att svara



