Hejsan!
Igår upptäckte jag dessa två fläckar i källaren, då kollade jag upp hur fuktigt det är i den ytan och då låg det på 80. Resten av källare är torrt och fint och luftfuktighet ligger på 24rh. Måste man göra nåt åt dessa två fläckar eller försvinner dom av sig själva?
Igår upptäckte jag dessa två fläckar i källaren, då kollade jag upp hur fuktigt det är i den ytan och då låg det på 80. Resten av källare är torrt och fint och luftfuktighet ligger på 24rh. Måste man göra nåt åt dessa två fläckar eller försvinner dom av sig själva?
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Är dom under mark?
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Det torkar nog till våren. Men det är ett tecken på att det är dålig dränering just där.
S Småbrukaren skrev:
Tack så mycket för ditt svar! Fick en fuktskada i januari i källaren då ett rör på gatan hade gått sönder 12 december och dom kom och laga den en månad senare, samma dom som dom kom och laga röret så märkte jag att det ran vatten under listen i källaren. Men nu håller dom på att åtgärda skadan i källaren!S Småbrukaren skrev:
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Marken kan ju vara mättad. Vatten tar enklaste vägen så det kan dyka upp på fler ställen.
Klicka här för att svara