1 092 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Frysrisk strömlöst
Hej
Är utan el sedan kl 2 inatt pågrund av stormen. Jag har en villa från 63 som jag själv bara ägt ett halvt år. Det är vattenburet radiator system som är gjutet i plattan och övre våningen (1,5 plans hus) går radiator ledningarna på kattvinden mot innerväggen innanför isoleringen. Det jag börjar oroa mig för nu är fryrsrisken på dessa ledningar? Värmepumpen är en en IVT 490. Så ingen möjlighet att köra cirkpump? Jag har köpt två fotogenkaminer jag eldar med har ca 13 grader i huset nu. Tips och riskanalys på att ledningar fryser sönder mottages.
Är utan el sedan kl 2 inatt pågrund av stormen. Jag har en villa från 63 som jag själv bara ägt ett halvt år. Det är vattenburet radiator system som är gjutet i plattan och övre våningen (1,5 plans hus) går radiator ledningarna på kattvinden mot innerväggen innanför isoleringen. Det jag börjar oroa mig för nu är fryrsrisken på dessa ledningar? Värmepumpen är en en IVT 490. Så ingen möjlighet att köra cirkpump? Jag har köpt två fotogenkaminer jag eldar med har ca 13 grader i huset nu. Tips och riskanalys på att ledningar fryser sönder mottages.
Storstockholm då ostkusten eller i skärgården där många är utan el nu
OK då är det ingen större fara , i den här tempen kan huset vara utan värme många timmar , klart det blir lite kyligt ett tag .
Men ni kommer att klar det , själv på annan plats i staden men har strömmen kvar
OK då är det ingen större fara , i den här tempen kan huset vara utan värme många timmar , klart det blir lite kyligt ett tag .
Men ni kommer att klar det , själv på annan plats i staden men har strömmen kvar
Jag tror inte att det är något problem men jag tycker att man ska ha ett spritkök så man kan koka vatten och sätta en gryta med hett vatten under lock på känsliga ställen. På ställen där det inte riskerar att orsaka brand ställer man värmeljus.
Gammaldags varmvattensflaskor i gummi är också bra att ha.
Gammaldags varmvattensflaskor i gummi är också bra att ha.
Klicka här för att svara