Hej forumet, min radiator var demontersd för tapetsering, stod utomhus nästan helt vattenfylld i minusgrsder, frös naturligtbis och isen stack ut ur anslutningsrna. Bör jag byta ut den eller vågsr jag återmontera ?

Byt den är körd massor av läckor i svetsarna troligtvis

Jaha, tack för info som jag befarade. Då ringer jag rörisen måndag. /Olof

Här är bilder på den som är sönderfrusen - kom med leverans från Götenehus 1997, lite gulvit ton i lacken, någon som vet vad det är för märke när jag måste beställa nytt ? Ca 60 * 80 ca och två paneler med ett toppgaller.

• Gulvit sönderfrusen panelradiator av okänt märke och ett toppgaller på träaltan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på en sönderfrusen radiator med två paneler och toppgaller, gulvit ton, placerad utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är väl byggaren som klantat sig enligt en annan tråd.
Tänk så enkelt som att vända den med anslutningarna nedåt.....

Protte

Kan så vara, men genom hela renoveringen har det varit samma underleverantörer på plats, men byggledaren sitter och försöker koordinera allting från andra sidan stan. Blir stora merkostnad och förseningar pga detta - för alla inblandade.

Frågan är om någon vet vilket märke detta är ? Måste varit någon standardmodell från 90-talets slut.

Tack för alla svar

Dessutom sjukt stressade men det är väl så i Stockholm...

Tack för denna input, nej det är inget jag ångrar, det kan ju bli så att nästa renovering blir golvvärme och då skall radden i hallen bort. hade blivit spännande om det varit den gamla ljusare tapeten där. Som någom tidigare skrev att det hade ju räckt med att tömma radiatorn på vatten när den parkerades utomhus.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
O olof63 skrev:
Tack för denna input
Sorry, det var inte meningen att strö salt i såren, men i min värld kändes det som extremt mycket bök för nästan ingenting.
Synd att det skulle skita sig på en sådan banal grej. :cry:

Purmo är ju väldigt likt denna, tack för hjälpen. Var ju inga jättepengar hellre jämfört med risken att sätta dit en frysskadad, men visst galet onödigt merjobb som lätt kunde undvikas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.