G gusgez #1 Medlem · Uppsala · 86 inlägg 12 nov 2011 22:23 gusgez Medlem Uppsala 86 inlägg 12 nov 2011 22:23 #1 Jag hittar inga friggebodar med inbyggda bastu någonstans på nätet! Letat en hel massor. Vad behöver jag tänka på om jag vill ha bastu i en friggebod jag själv designar och går med ritningar till virkestället?
Jag hittar inga friggebodar med inbyggda bastu någonstans på nätet! Letat en hel massor. Vad behöver jag tänka på om jag vill ha bastu i en friggebod jag själv designar och går med ritningar till virkestället?
M mr_bygg #2 Medlem · Dalarna · 2 601 inlägg 12 nov 2011 23:08 mr_bygg Medlem Dalarna 2 601 inlägg 12 nov 2011 23:08 #2 Har inte exempelvis K-rauta friggebodar med bastu. Möjligt att jag minns fel men har för mig att jag sett flera som säljer "bastustugor".
Har inte exempelvis K-rauta friggebodar med bastu. Möjligt att jag minns fel men har för mig att jag sett flera som säljer "bastustugor".
Tigersågen #3 Medlem · Östergötland · 452 inlägg 21 nov 2011 18:24 Tigersågen Medlem Östergötland 452 inlägg 21 nov 2011 18:24 #3 Jörnträhus har fina bastustugor i timmerpanel. http://www.jorntra.se/Vara_hus/Bastustugor
K Knut #4 Medlem · Uppsala · 69 inlägg 21 nov 2011 18:39 Knut Medlem Uppsala 69 inlägg 21 nov 2011 18:39 #4 Eller ännu bättre. timra en bastu
haavard #5 Medlem · Bohuslän · 2 932 inlägg 21 nov 2011 19:44 haavard Medlem Bohuslän 2 932 inlägg 21 nov 2011 19:44 #5 Det är väl bara att bygga en friggebod och sätta in en vedkamin eller ett bastuaggregat?
G gusgez #6 Medlem · Uppsala · 86 inlägg 21 nov 2011 21:46 gusgez Medlem Uppsala 86 inlägg 21 nov 2011 21:46 #6 Fina! Men söker hus med stående slät träpanel. Tips någon?
D dosken #7 Medlem · Västra Götaland · 285 inlägg 22 nov 2011 11:26 dosken Medlem Västra Götaland 285 inlägg 22 nov 2011 11:26 #7 http://www.trastugor.com/products/raskens15.asp Jag köpte denna och reglade upp innervägg för 5 kvm bastu, fungerar utmärkt!
http://www.trastugor.com/products/raskens15.asp Jag köpte denna och reglade upp innervägg för 5 kvm bastu, fungerar utmärkt!
D drW #8 Medlem · Gävleborg · 27 inlägg 26 nov 2011 00:45 drW Medlem Gävleborg 27 inlägg 26 nov 2011 00:45 #8 Träbyggarna i Kalix köpte jag ifrån. Inte billigast men hög kvalité ffa på inredningen. Bra att ha att göra med när det strulade lite med leveransen.
Träbyggarna i Kalix köpte jag ifrån. Inte billigast men hög kvalité ffa på inredningen. Bra att ha att göra med när det strulade lite med leveransen.
M mr_bygg #9 Medlem · Dalarna · 2 601 inlägg 26 nov 2011 00:54 mr_bygg Medlem Dalarna 2 601 inlägg 26 nov 2011 00:54 #9 Jag är sugen på att göra delar av det blivande gårdshuset till en klassisk vedeldad bastu, men vad är lämpligast att ha som golv i bastudelen?
Jag är sugen på att göra delar av det blivande gårdshuset till en klassisk vedeldad bastu, men vad är lämpligast att ha som golv i bastudelen?