Hej, jag har precis köpt och monterat en pardörr (London) från Bauhaus.

Det var inte med någon montageanvisning och jag har några frågetecken som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

1. För att justera dörrbladen, är det bara att skruva på insexskruvarna på karmen?

2. Till den passiva dörren är det två fästen, ett uppe och ett nere för att låsa fast dörren. Är det bara att borra hål i karmen och tröskeln och skruva i de två medföljande plastpluggar som följde med? Jag behöver borra ner i golvet för att få plats med pluggen. Men det kanske är så man gör? I andra dörrar har det varit färdigmonterad uttag för detta.

3. Med dörren så medföljde det en tunn trälist på ca 10x30 mm, ca 2500 mm lång. Med förborrade hål. Vad är denna list till för?

• Pardörr (London) i vit ram sedd från sidan, med synlig insexskruv i karmen, del av rum med takpanel och gardiner i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett vitt dörrgångjärn monterat på en pardörr från Bauhaus, fäst vid en träram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Blag skrev:
Hej, jag har precis köpt och monterat en pardörr (London) från Bauhaus.

Det var inte med någon montageanvisning och jag har några frågetecken som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

1. För att justera dörrbladen, är det bara att skruva på insexskruvarna på karmen?

2. Till den passiva dörren är det två fästen, ett uppe och ett nere för att låsa fast dörren. Är det bara att borra hål i karmen och tröskeln och skruva i de två medföljande plastpluggar som följde med? Jag behöver borra ner i golvet för att få plats med pluggen. Men det kanske är så man gör? I andra dörrar har det varit färdigmonterad uttag för detta.

3. Med dörren så medföljde det en tunn trälist på ca 10x30 mm, ca 2500 mm lång. Med förborrade hål. Vad är denna list till för?
1. ja finns lite möjlighet till höjdjustering

2. det är borra som gäller , troligen räcker det att bara borra i tröskeln och ovanstycket

3. kanske en anslagslist till dörrarna

• Gilla
Blag
  • Laddar…
T tergo skrev:
1. ja finns lite möjlighet till höjdjustering

2. det är borra som gäller , troligen räcker det att bara borra i tröskeln och ovanstycket

3. kanske en anslagslist till dörrarna
Tack för svar.

Efter att googlat så är det högst troligt en anslagslist.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.