Kanske inte helt rätt forum för frågan, men gör ett försök.

Håller så sakta på att försöka få lite ordning i garaget/snickeriet igen efter alldeles för lång oreda. Kom nu åter till bekymret med pallbockarna, nu kanske man snart kan hissa upp entusiast-bilen på de och glömma bort till våren. Vilket som, är det någon som har en smart förvaring av dylika? Just nu står de på golvet och känns väldigt skrymmande, går inte stapla, går inte sicksacka etc. Är det någon som har en smart lösning? De känns skrymmande och otympliga.

Vänder jag på röret med bilfästet så kan jag ha två på höjden med ett löst rör som tejpas/spänns fast någonstans.
Med ett längre rör/rundstav kan man stapla/hänga ett antal. En rad med krokar så hänger rören också bra.

• Gilla
JFrisk
  • Laddar…
Såhär ser min förvaring ut, krokar som jag drog i en regel i väggen... Sitter i ett hörn som är svårutnyttjat till annat....
Krokar på väggen för förvaring av blåa lyftarblock och andra verktyg hänger i ett annars outnyttjat hörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
JFrisk och 1 till
  • Laddar…
Tack för tankar och ideer! Tänkte lite utanför boxen (garaget) då bilskruvande i princip inte förekommer där. Kikade hur det såg ut i friggeboden, fick först en idé som testades och skrotades då det inte kändes helt uteslutet att få en pallbock i huvudet med den lösningen.

Tänkte krokar och hittade en bunt små vinkeljärn i gömmorna.

Hamnade relativt åtkomligt precis innanför dörren och på en yta som är svår att nyttja i övrigt. Får se i förlängningen hur mycket problem med kondens de skapar över året.

• Blåa pallbockar med röda toppar är monterade på väggen inuti en friggebod, precis innanför dörren och under ett snedtak i trä.
    Skapa konto
  • Ett blått pallbock placerat vid ett vinkeljärn på en trähylla i en friggebod, med ett litet fönster i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Stefan Bengtsson och 5 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.