B
Vår stege bara dräller i garaget och jag har ingen bra husvägg att hänga upp den på. Dock har jag en bra plats på ett plank. Dock är det inget tak där.

Hur pass mycket skada tar en aluminium stege om den hänger ute i ur och skur? Iom att den är upphängd så torkar den ju snabbt?

Obetydlig skada skulle jag säga.

• Gilla
blork och 2 till
  • Laddar…
Lås in den så inte tjyven enkelt kan nyttja den, tänk även på dina grannar så inte dom får inbrott med hjälp av din stege

B
K krambriw skrev:
Lås in den så inte tjyven enkelt kan nyttja den, tänk även på dina grannar så inte dom får inbrott med hjälp av din stege
Har enplans så.redan kört. En del grannar har stegen redan ute.

Så oklokt då

N
Nu tror jag inte stegen tar någon skada av att hänga på planket men det borde ju vara ganska lätt att ordna ett litet regntak som håller bort det värsta

B
K krambriw skrev:
Så oklokt då
Har man inget garage så har man ju inte mycket val..

B blork skrev:
Vår stege bara dräller i garaget
Häng den i taket inne i garaget.
Jag har massor av grejer upphängt i taket, exempelvis bensinröjsågen.

B
D Dilato skrev:
Häng den i taket inne i garaget.
Jag har massor av grejer upphängt i taket, exempelvis bensinröjsågen.
Mjo, har redan massa skit där bara 😁 Sen är det nog svårt att få ut stegen med porten öppen.

Vår aluminiumsläpkärra stod ute i 12 år innan vi sålde den. Kan inte säga att den tog någon skada av det.

• Gilla
blork
  • Laddar…
Jag har tre Wibe utskjutsstegar av olika längd som legat på mitt carporttak mellan 20-36 år utan problem. Efter några år har de blivit hala så då har jag blåst av dem med högtryckstvätten. Jag har dem sammankopplade så de inte vandrat iväg vid storm när de ligger på distansklossar mot taket

Här står stegen ute hela tiden, den tar inte skada.
Att göra ett tak för stegen ser jag som totalt meningslöst.

• Gilla
Norrtull och 3 till
  • Laddar…
B blork skrev:
Hur pass mycket skada tar en aluminium stege om den hänger ute i ur och skur? Iom att den är upphängd så torkar den ju snabbt?
Aluminium tar absolut ingen som helst skada av vatten eller fukt. Det är en "inbyggd" egenskap hos aluminium. Det finns inget att oroa sig för.
  1. Aluminium tål vatten.
  2. Aluminium tål att förvaras under vatten.
  3. Vatten och div andra drycker förvaras och säljs i aluminiumburkar
  4. Kraftledningar, luftledningar, består av oisolerad aluminium

Redigerat:
  • Gilla
Norrtull och 1 till
  • Laddar…
B blork skrev:
Toppen, då kör jag på ute!
.

Tänkte köpa dessa krokar då vår stege bör passa perfekt: [länk]

Förstår inte riktigt vad de menar med låsbar. Kanske man kunde pulat i en vajer eller nåt. Stoppar ju spontanstöld iaf.
https://amzn.eu/d/7JJSJNC

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.