Hej jag har idag tele2 internet över kabel-tv och har köpt multimedia uttag från kjell och company. dvs har Internet uttag, jag har också köpt en antennförstärkare som ska klara kraven för trafik fram och bak.

Men hur jag än kopplar så får modemet ingen kontakt när jag kopplar det i mitt nya uttag.

Hur ska det vara kopplat, ska jag från första uttaget koppla antingen, Multimedia anslutningen eller tv anslutningen till antennförstärkaren? Jag har provat båda utan resultat. Jag har också provat att köpa en förgrening med multimedia kompatibilitet för jag tänke att det kunde vara fel på antennförstärkaren. Dock med samma resultat :(

Dvs internet fungerar bara om jag ansluter modemet direkt genom ordinare anslutning. Hur ska jag koppla för att kunna köra modemet i en annat multimedia anslutning i huset?

Gå från ordinare MM uttag till antennförstärkaren? Bild kommer men inte internet :(

De olika utgångarna du har på ditt multimediauttag är mestadels av gångerna reglerade på vad som ska komma ut ur respektive. Radioporten har filter som släpper igenom endast radiofrekvenser, TV porten släpper endast igenom tv frekvenser medans "dataporten" släpper igenom ett stort spann av frekvens.

Det enklaste för din del borde vara att ansluta en sedvanlig koaxialkabel mellan dataporten och ditt kabelmodem. Precis så som du redan har det idag fast med en kortare anslutningskabel. F till F kontakter....

Din antennförstärkare som kopplas in är troligen inte riktig anpassad för att förstärka dessa datasignaler.

Samtidigt ska du inte in och rota på de kablar eller uttag som du redan har installerat ifrån kabel-tv leverantören. Det kan göra mer skada än nytta för övriga grannar i ditt hus....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.