1 713 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
försenad badrumsrenovering!!
Vi är snart klara med badrumsrenoveringen, vilket vi varit länge..SNART är det klart..
Hur mycket har man att sätta emot om hantverkaren inte hållit tidplanen? Vi har tyvärr inte skrivit något avtal ang vite eller skrivit ner tidplanen. Muntligen sa han 3-5 veckor, nu har det gått 10 veckor. Det har tagit två veckor att kakla in ett badkar.. Han är helt enkelt inte här och jobbar, han verkar ha tröttnat totalt på vårt badrum.
Nu verkar han gått på semester och hör inte av sig när vi ringer och lämnar meddelande.
Tänkte säga till honom att han inte får mer betalt och att han inte heller är välkommen tillbaka att slutföra det som återstår. Troligtvis kommer han tillbaka då, det rör sig om ca 40-50'kr.
Det som återstår är eg bara småfix, målning av dörrfoder, inkoppling av fläkt, galler till badkar och silikon i hörn.. Men det måste ju bli gjort! Vi kan tänka oss att fixa det själva, men då vill vi som sagt inte betala resterande belopp.
Någon som har tips om vad man kan kräva av honom (förrutom att han ska färdigställa badrummet)? Har vi möjlighet att göra avdrag pga förseningen även om vi inte skrivit något avtal?
Hoppas på hjälp! -som det känns nu vill jag aldrig anlita hantverkare igen..
Hur mycket har man att sätta emot om hantverkaren inte hållit tidplanen? Vi har tyvärr inte skrivit något avtal ang vite eller skrivit ner tidplanen. Muntligen sa han 3-5 veckor, nu har det gått 10 veckor. Det har tagit två veckor att kakla in ett badkar.. Han är helt enkelt inte här och jobbar, han verkar ha tröttnat totalt på vårt badrum.
Nu verkar han gått på semester och hör inte av sig när vi ringer och lämnar meddelande.
Tänkte säga till honom att han inte får mer betalt och att han inte heller är välkommen tillbaka att slutföra det som återstår. Troligtvis kommer han tillbaka då, det rör sig om ca 40-50'kr.
Det som återstår är eg bara småfix, målning av dörrfoder, inkoppling av fläkt, galler till badkar och silikon i hörn.. Men det måste ju bli gjort! Vi kan tänka oss att fixa det själva, men då vill vi som sagt inte betala resterande belopp.
Någon som har tips om vad man kan kräva av honom (förrutom att han ska färdigställa badrummet)? Har vi möjlighet att göra avdrag pga förseningen även om vi inte skrivit något avtal?
Hoppas på hjälp! -som det känns nu vill jag aldrig anlita hantverkare igen..
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Fick just reda på att hantverkaren åkt på SEMESTER i 1,5 vecka...
Får fortfarande inte tag på honom. Blir det fel om vi färdigställer badrummet själva och inte betalar fullt belopp..eller måste vi göra upp det med honom först.
Jag vill inte vänta 2 veckor till!!
Får fortfarande inte tag på honom. Blir det fel om vi färdigställer badrummet själva och inte betalar fullt belopp..eller måste vi göra upp det med honom först.
Jag vill inte vänta 2 veckor till!!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden