Skulle behöva bygga ett förråd/friggebod för att förvara cyklar, poolteknik och lite annat. För att underlätta tänkte jag köpa ett färdigt paket, exempelvis det här: https://www.polhus.se/forrad-margareta-p-5572
Är det en dum idé att inte bygga med lösvirke? Det är nästan exakt det utförandet/design som jag tänkt. Ska ha den stående på en bärlina i tryckt virke.
Tidsmässigt känns det smidigt att sätta ihop, men frågan är kanske lite mer kring kvalité och pris. Någon som har lite åsikter och tankar att dela med sig?
Är det en dum idé att inte bygga med lösvirke? Det är nästan exakt det utförandet/design som jag tänkt. Ska ha den stående på en bärlina i tryckt virke.
Tidsmässigt känns det smidigt att sätta ihop, men frågan är kanske lite mer kring kvalité och pris. Någon som har lite åsikter och tankar att dela med sig?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det beror ju på hur händig du är och van med att bygga. Jag gissar att en byggsats är smidig då allt är färdigkapat och med en instruktion för hur grunden ska byggas och hur allt delar ska sättas ihop. Kvalitet är svårt att uttala sig om.
Angående pris så skulle jag kolla lite på vad du kan köpa motsvarande mängd virke för och sen fundera på om tiden du lägger på att kapa virke är värt mellanskillnaden.
Angående pris så skulle jag kolla lite på vad du kan köpa motsvarande mängd virke för och sen fundera på om tiden du lägger på att kapa virke är värt mellanskillnaden.
Förmodligen blir det billigare att bygga i lösvirke .
Men alla verktyg / kapmaskiner mm. kostar också pengar .
Förrådet som TS visar ser ut som alla andra dåligt konstruerade byggsatser .
Dvs ej förberett på ett korrekt sätt om det ska isoleras , var är luftspalter till väggar / tak .
Men alla verktyg / kapmaskiner mm. kostar också pengar .
Förrådet som TS visar ser ut som alla andra dåligt konstruerade byggsatser .
Dvs ej förberett på ett korrekt sätt om det ska isoleras , var är luftspalter till väggar / tak .
Det är dessutom låga dörrar, men så är det ju ofta med dom färdiga paketen. Ibland finns högre väggliv och dörrar som tilval, men det kanske inte spelar så stor roll om det är ett förråd som man använder ett par gångar pr säsong.
Dubbeldörr: 1 st. 1590 x 1880 mm
Dörr: 1 st. 900 mm x 1880 mm
Dubbeldörr: 1 st. 1590 x 1880 mm
Dörr: 1 st. 900 mm x 1880 mm
Det där var en väldigt bra poäng! Kommer nog användas nästan dagligen, så för mig som lång bord jag tänkt på det!P peter_73 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Köpa färdigt förråd ca 15m2
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Finns det ekonomi i att köpa lösa delar vs färdigt paket (solceller)?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Köpa snickarbod/förråd färdigt
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Vad är billigast? Att köpa ett färdigt grundpaket eller..
Grund & Markarbeten -
hjälp med komplett paket köksbelysningHjälp med färdigt paket köksbelysning
Belysning