Skall lägga ut golvvärmerören i mitt badrum. Planerar för att fräsa vändningarna imorgon...

Dom läggs i spårade spånskivor så jag är lite upplåst hur jag kan lägga slingan, och även matarstråk. Hur jag än vänder och vrider så har jag svårt att få till en slinga som ger täckning precis i dörr öppningen. Jag har 12 stråk. Jag hade tänkt fräsa ett spår mellan det blå och dörren. Men jag får inte ner ett matar rör mellan sista slingan (bild 2) och vägg.

Kommer det kännas väldigt ojämnt om jag förlägger som på bilden?

Det är 16mm rör i golvvärmeplåt in spacklat ca 25mm. Avståndet från rör till dörr blad blir ca 30cm. Det kommer möta ett parkettgolv där slingan kommer passera 10cm från dörrbladet. Enda lösningen jag kan komma på är att tappa 30cm i bakkant i stället. Det är yttervägg, och i dusch så känns mindre tilltalande. Alternativa lösningar kommer kräva större ingrepp, då golvet är korskottlat. Så jag har svårt att gå under. Går en golvregel 5cm till vänster om det blå uppsticket.

Detta är i praktiken bara för komfort. Värmebehovet på våningen är väldigt litet. Har dessutom handdukstork i rummet..

Golvvärmerör utlagda på betonggolv i badrum med planering markerad för fräsning nära dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Installation av golvvärme med utmarkerade rörslingor på spånskiva, verktyg och mättejp syns, innan fräsning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.