Hej!

I mitt förra hus hade jag en direktverkande elpatron som var idiotsäkert. Vrid till höger för värme!

Men nu är jag hyffsat nyinflyttad i ett hus som har bergvärme, FTX och golvvärme blandat med vattenburna element.
Vi saknar manualer och det känns överväldigande att sätta sig in i alla olika inställningar.

Nu när kylan kommer är det påtagligt att vi måste justera värmen någonstans, men det finns 3 olika ställen att pilla på.

1. Direkt på pannan, här kan man justera en faktor mellan 0-10
2. panelen för FTX:en, tillluft, frånvärme och börvärde??
3. En temperatur-ratt som går att vrida på saken som blåser luft?

Vad jag önskar höra ifrån er är att alla inställningar är korrekta och jag bara behöver justera 1-10 skalan på själva pannan :) IVT värmepump i vit färg med kontrollpanel och kopparrör ovanpå i ett tekniskt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inställningspanel för Greenline bergvärmeanläggning med justerbar värmekontroll från 0 till 10 på skalan, digital display visar aktuell inställning.
Skapa konto
Vit ventilationsenhet med rör och isolering, märket Fläkt Woods, i ett hushållsutrymme.
Skapa konto
Display för temperaturinställningar med tilluft 18°C, frånluft 20°C, börvärde 19°C, och återvinning 100%, samt andra parametrar i en bergvärmeanläggning.
Skapa konto
Bild av en vit väggmonterad radiator eller element, placerad i ett rum med mörk matta.
Skapa konto
Rund termostatpanel med temperaturinställning och olika symboler för värme, fläkt och luftkvalitet. Inställt på 20°C med en rosa lysande indikation.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.