12 055 läst ·
7 svar
12k läst
7 svar
För lågt vattentryck vid inkoppling av tvättmaskin?
Jag har köpt en begagnad tvättmaskin (Kenny) för att ha i stugan. Får den inte att funka och det verkar som att den inte tar in vatten. Har väldigt lågt vattentryck vintertid och undrar om någon vet om man måste ha ett visst vattentryck för att en tvättmaskin skall släppa in vatten? Varför då i så fall...
Hej - Örjan
Hej - Örjan
Har det varit bra tryck tidigare ? då måste det ha blivit skit i röret eller kranen eller kalkavlagringar i kranen stäng av vattnet och skruva isär kranen rengör, kan var någon koppling som sitter tidigar på röret som kan ha rostat om det är ett äldre hus eller i värsta fall att det blivet sättningar i huser sä att det bliver veck på röret.
Hej!
Nyfiken på hur det gick med din lösning tryckvattenpump/tvättmaskin såhär 14 år efter
Hade själv tänkt mig en liknande lösning fast med hydroforpump istället, men tryckvattenpump kanske gått bra?Kan du möjligtvis delge dina erfarenheter?
Nyfiken på hur det gick med din lösning tryckvattenpump/tvättmaskin såhär 14 år efter
Hade själv tänkt mig en liknande lösning fast med hydroforpump istället, men tryckvattenpump kanske gått bra?Kan du möjligtvis delge dina erfarenheter?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför dåligt vattentryck i lägenhet?
Vatten & Avlopp -
Varför lågt utgående vattentryck i Qlima PGWH1010 gasolvärmare?
Trädgård allmänt -
Automatiserad bevattning med lågt vattentryck - hydroforpump?
Trädgårdsmaskiner -
Lågt vattentryck i kranar trots bra tryck i hydrofor
Vatten & Avlopp -
Lågt vattentryck för kallvatten
Vatten & Avlopp