3 264 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
fogning av kakel...
Då börjar äntligen badrummet ta form, jag har fogat golvet och väggarna, men spara fogen som skall vara i vägg-golv-skarven...
jag har vit fog på vggarna och nästan svart fog på golvet, planen är att det skall vara vit fog i vägg-golvskarven, hur gör ni som kan för att inte söla ner den svarta fogen som ligger mellan klinkerset? är det bara att söla på och sedan torka av noga efter sig eller finns det några tips och trix???
tack så länge...
jag har vit fog på vggarna och nästan svart fog på golvet, planen är att det skall vara vit fog i vägg-golvskarven, hur gör ni som kan för att inte söla ner den svarta fogen som ligger mellan klinkerset? är det bara att söla på och sedan torka av noga efter sig eller finns det några tips och trix???
tack så länge...
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"
Sinuz smart maskeringstejp
UV-resistent tejp med trackfinder
49 kr inkl moms
Läs mer
jag har tänkt mig "riktig" cementbaserad fog... mjukfog behärskar jag... men tack ändå...
I vägg-golvskarven ska du väll inte ha vit fog utan svart fog, varför krångla med det.imported_peter skrev:Då börjar äntligen badrummet ta form, jag har fogat golvet och väggarna, men spara fogen som skall vara i vägg-golv-skarven...
tack så länge...
tack för tipsen, jag var helt enkelt försiktig när jag gjorde skarven, det blöder ut några milimeter på några ställen, men det är ok tycker jag, inget man stör sig på. hade jag valt den svarta fogen hade jag ju fått samma problem men på väggen, det kanske hade varit enklare...
tack ändå...
tack ändå...
Rekomenderar mörk fog vid golvets anslutning mot vägg.
Gissa var all skit lägger sig?
Iofs ska man ju hålla rent men men.
Kommer göra så i mitt pågående badrumsprojekt. Pårlvit fog på väggarna till de vita plattorna och grå fog till golvets grå/svarta klinkerplattor.
/Roland
Gissa var all skit lägger sig?
Iofs ska man ju hålla rent men men.
Kommer göra så i mitt pågående badrumsprojekt. Pårlvit fog på väggarna till de vita plattorna och grå fog till golvets grå/svarta klinkerplattor.
/Roland
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden