Hej!
Kanske avhandlat många gånger men frågar ändå.
Citerar en gammal publikation från BKR (Riktlinjer för färdigt utförande):
”Plattsättning på hel väggyta ska mot tak vara avslutad med ca 5 mm fog, som fogas med övermålningsbar mjukfogmassa.”
Hmmm...?!?
Har nu ca 5mm upp till tak och funderar dels på eventuellt aktuellt regelverk och vad som är ”bäst”:
1, Att hårdfoga upp mot tak
2, Att mjukfoga med färgfogmatchande silikon
3, Eller annat
Alla synpunkter emotses glatt!!:)
 
Tycker BKR sammanfattade det rätt bra, så tycker jag det blir snyggast.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Tycker BKR sammanfattade det rätt bra, så tycker jag det blir snyggast.
Men silikon anses väl inte vara ”övermålningsbar”?
 
Jo, men är det inte OK att använda t.ex. Kiilto fog och silikon med samma färgnummer?
 
Det är det men det brukar se bättre ut att måla ner taket 5mm än att foga.
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.