1 293 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
flyttstädning
hej hittade ingen annan tråd om detta. när vi köpte vårt hus i mars och tidigare ägaren städat ur det berättade han att det låg diverse skrot ut samt en båt med trailer som var omöjligt att städa bort på grund av snön. inget konstigt med det, men han lovade dock att detta skulle försvinna under sommaren nu har sommaren snart gått och båten samt trailern är hämtat resten har han uppenbarligen tänkt ligga kvar.vad ska jag göra? är det bara å bita i det sura äpplet å ta reda på skrotet själv eller kan jag kräva ngn form av ersättning för detta? det finns inget skrivet om det bara ett muntligt löfte.
Kolla med säljaren vad de/han vill göra med det som finns kvar, för det som du tycker är skrot kan säljaren definiera som ovärderligt om du kastar det och kräva dig på ersättning.
Rent generellt har man inte rätt att slänga andras saker även om de ligger på din tomt.
Tyvärr för dig, men det är av denna orsaken man aldrig ska tillåta att säljaren har kvar egendom efter tillträdesdagen.
Redigerat; Det finns många trådar om liknande problem om du söker under juridik.
Rent generellt har man inte rätt att slänga andras saker även om de ligger på din tomt.
Tyvärr för dig, men det är av denna orsaken man aldrig ska tillåta att säljaren har kvar egendom efter tillträdesdagen.
Redigerat; Det finns många trådar om liknande problem om du söker under juridik.
Redigerat:
jajamän har inte rört ngt av det. det enda som dock kan ha haft ngt värde mer än skrotpriset var båttrailern och den är ju tyvärr det enda som försvunnit. har hört ngt att efter 6 månader övergår sakerna i min ägo, är det så? jag ska söka bättre nästa gång innan jag startar tråd.
har inget skrivet där. var ett muntligt löfte från honom att han skulle komma hit och städa bort skrotet när de tinat fram. båttrailern var de enda som försvann.
ska ringa säljaren senare ikväll och se vad han säger.
ska ringa säljaren senare ikväll och se vad han säger.
Redigerat:
Klicka här för att svara