2015...

Komplettering av mitt tidigare svar:
Angående att bestrida en faktura. Det beror lite på från vem fakturan kommer.
Om något företag utför något åt mig och skickar en saltad faktura, eller gör ett bristfälligt arbete. Då klagar jag givetvis.
Men om jag ber kraftbolaget att flytta en stolpe, eller gräver av deras kabel. Då har jag aldrig lyckats få rätt när jag klagat. Utan har tvingats betala det pris som de begär.

grävaren skrev:
Men om jag ber kraftbolaget att flytta en stolpe, eller gräver av deras kabel. Då har jag aldrig lyckats få rätt när jag klagat. Utan har tvingats betala det pris som de begär.
Det är kommunens stolpe eller trafikverket (i sällsynta fall någon vägsamfällighet), så det är dit du ska gå.. Kraftbolaget är möjligen ue till ovanstående..
Det är solklart att denna faktura är fel. Gräver du av kabeln är det såklart ditt fel om du inte begärt kabelanvisning. När du fått kabeln utsatt finns det ett minimimått där det ska handgrävas. Brukar vara 1 m. Gräver du av en kabel utanför detta område behöver du inte betala. Ganska enkelt.;)

Och som många trodde så var räkningen helt fel! Den rörde flera stolpar varav min var ett betydligt mindre jobb så nu väntar jag på en uppdaterad! Det kändes riktigt skönt!

Ett av de mest solklara fallen jag sett.. Självklart ska du ha en ny räkning! Grattis ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.