1 440 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Flöde genom diskmaskinavstängare Mora MMIX k5?
Eftersom vi har galet dåligt tryck på vattnet i vattenutkastaren till trädgårdsslangen så har jag antagit att det berott på dåligt tryck in till huset. Men när vi satte en utkastare på garaget blev det en jäkla sprut där, så jag funderar på om det kan vara så enkelt att det är diskmaskinsavstängaren som begränsar? Rörkrökarn som gjorde installationen kopplade nämligen vattnet till utkastaren på ledningen som går till tvättmaskinen, och sitter därmed efter en diskmaskinsavstängare i tvättstugan. Är det någon som kan bekräfta att en diskmaskinsavstängare stryper flödet även när den är öppen? Jag vill ju inte gärna ta hit en rörkrökare för att på chansning koppla förbi den då minsta jobb kostar en hand och en njure. 
Självklart är en diskmaskinsanslutning kraftigt strypande i flöde då vattnet måste passera en insats först.
Vattenutkastare ska med fördel kopplas via separat fullflödes kulventil för att maximera flödet!
Tex denna varianten från Vatette:

Vattenutkastare ska med fördel kopplas via separat fullflödes kulventil för att maximera flödet!
Tex denna varianten från Vatette:

Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur stort flöde är det genom köldbärarslangen
Värmepumpar -
Högre flöde genom Gardena bevattningsfördelare
Trädgård allmänt -
Flöde genom extern kamin badtunna
Pool -
Personalisera ditt flöde genom att ignorera trådar och medlemmar
Information & Feedback -