Hej alla. Har dålig koll på det här med filter, upptäckte jag hade annan märkning på filtren jag skulle byta mot de som satt i. Min fråga är kort o gott funkar det även med dessa o vad är skillnaden? Aggregatet är på vinden. De nya
de som är i
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ingen skillnad på de i klassning. Båda har gamla F7 märkningen för finkorniga partiklar, ändrades för några år sedan till ny norm ePM1. Så framöver så kan det bara stå det på filtren.S snurre79 skrev:
Så vad jag kan se så är det ingen skillnad på de förutom att de nya verkar ha kartong ram istället för plast. Men det har säkert med miljöarbete hos tillverkaren.
Bara att byta och köra på de.
Ok. Sen är det ingen packning runt kanske inte behövs då samt skiljer något på måtten, men det funkar kanske ändå.S svebbe skrev:Det ingen skillnad på de i klassning. Båda har gamla F7 märkningen för finkorniga partiklar, ändrades för några år sedan till ny norm ePM1. Så framöver så kan det bara stå det på filtren.
Så vad jag kan se så är det ingen skillnad på de förutom att de nya verkar ha kartong ram istället för plast. Men det har säkert med miljöarbete hos tillverkaren.
S svebbe skrev:Det ingen skillnad på de i klassning. Båda har gamla F7 märkningen för finkorniga partiklar, ändrades för några år sedan till ny norm ePM1. Så framöver så kan det bara stå det på filtren.
S snurre79 skrev:
Ja se där, missade att måtten var lite olika.S snurre79 skrev:
Om det svarta är en packning så är de där för att göra det tätare.
Kollade lite snabbt på nätet och det ser ut som du har fel filter till ditt aggregat. Du har filter till C2 modellen och dessa verkar vara för CL3
https://ventilation.se/filterset-flexit-nordic-cl2-3-4.htm
Ok. Tack. Kanske det är dumt att byta med dessa då. Finns det nån bra trygg sida att beställa från på nätet?S svebbe skrev:
Klicka här för att svara