H Harmagedon skrev:
Men jag håller med din man. Gör något roligare av din energi!😉
Jag vet… men jag får katastroftänk - har troligen för lite problem. Ser också på altanen att det blivit orange färg vid kvistarna. Hade ju inte så koncentrerad såpa så det känns konstigt. Det ser ju inte heller så snyggt ut… ska jag bara strunta i det oxå och vänta på vädret?

Strunta i det! Köp några fina sommarblomster och titta på dem istället.

H Harmagedon skrev:
Strunta i det! Köp några fina sommarblomster och titta på dem istället.
Har spenderat ganska mkt på blommor denna säsong. Tycker det är svårt att hitta blommor som varar över hela sommaren. Kanske fel forum då, men några tips där då 😀

Nej du är på rätt ställe! Vill du ha ettåriga växter för att ha i kruka eller perenne?

Så här års kan du ju köpa ett mellanting. Finns massor av blommande dahlior nu som borde blomma till frosten och sedan tas in för vinterförvaring och utplantering nästa sommar.

Skulle helst vilja lära mig vilka växter som är värda att satsa på. Dvs som kan hålla från maj/juni till augusti/septemper. En del av de jag köper vissnar snabbt. Vår altan är då i mkt sol vilket säkert är lite krävande för blommorna. Dahlior är fina men känns som att de ska plockas upp och meckas med… jag brukar ha endes pelargoner då de kan blomma länge.

• Gilla
kniv
  • Laddar…
De allra flesta sk sommarblommor blommar ju hela sommaren fram till frosten om man ger dem rätt förutsättningar. Använd stora krukor, minst 20 liter och ge dem flytande gödsel regelbundet.

Men jag har en stomme med små träd och buskar i riktigt stora krukor och ”pyntar” med lite sommarblommor på mitt trädäck. Det är även kantat av en häck och andra höga planteringar.

Jätteverbena, sommarljus och snötörel brukar jag ofta återvända till. De absolut mest anspråkslösa långblommarna är hängpelargonerna som Lidl säljer.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.