Jag har installerat en Rhoss fläktkonvektor som jag kom över via en kompis. Kompetenta firmor har fixat installationen och efter lite trixande med luftningar fungerade den ett tag. Dock inte särskilt länge.
Jah har luftat den otaliga gånger och kan då pressa upp ut-tempen några grader. Den går från ca 13 grader till som bäst 16...
Den falller tillbaka till 13 inom 10-15 min.
Såväl inkommande som utgående vatten är rejält varmt och övre delen av slingorna i konvektorn är också varma.
När jag luftar kommer det bubblor i de genomskinliga slangarna som sitter på luftningsskruvarna. Hur mycket luft kan där finnas? Har nog luftat minst 30 gånger.

Där sitter två luftningsskruvar i konvektorn en på toppen av kopparslingorna och en i botten. Hur ska jag lufta?
I drift eller avstängt?
Bara den övre eller bara den undre? Bägge?

Tacksam för hjälp!

Henrik

L
Det verkar som du har en del microbubblor , dom blir när luft kommer till pumpen och slås i småbitar där ,
1 Stäng av pumpen , se till att det finns tryck i systemet ca 1 bar , och vänta ett par timmar , microbubblor nästan flyter omkring i vattnet och har svårt att lyfta till högsta punkten .
Lufta på alla ställen som det går , starta pumpen kör någon timma och starta om från 1 igen ,
detta kan du få göra några gånger , men luften kommer att gå ut

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.