Om jag inte missminner mig helt står det 300W på dimmern och den styr en lampa. Har inte provat att sätta in en starkare lampa ännu (det sitter en 40W i nu).
Du får nog räkna med att en del dimmers knasar om du har för klen lampa, dvs en med för lågt effektuttag. Prova med en 60W eller varför inte en 75W. Blir det för ljust så dimrar du bara ner! 8)