Hej!
Använder typ en sån här plus dragen kabel till garageportsmotorn för att inifrån huset öppna och stänga garageporten:
https://www.kjell.com/se/produkter/hem-kontor-fritid/larm-sakerhet/dorrklockor/fast-montering/tryckknapp-for-dorrklocka-vit-p50107?gclid=CjwKCAjwo9rtBRAdEiwA_WXcFpVVIfB2pDLiYGqmLINBgcAtzRfQpLx2b6yt3THlNLIl8GJNfdmqhBoC8oMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Hade önskat hitta en liknande tryckknapp fast som går att fjärrstyra med Zwave så det går att öppna porten från telefonen så man inte är bunden till att använda fjärrkontrollen. Någon som har några tips?

En Z-wavemottagare med potentialfria utgångar.
Fibaro Smart implant.
fibaro_fibaro_smart_implant.jpg

Hej!
Tack för tipset, ska komma ihåg det när jag ska bygga ut fjärrstyrningen nästa gång.

Hej!
Tar min egna gamla tråd för att slippa börja en ny om samma sak.

Projektet med att styra garageport har prioriterats bort en lång tid men nu har jag fått tummen loss att beställa en Fibaro-pryl som det tipsas om enligt ovan. Hur gör man när man kopplar in en sådan.

Behöver den någon strömmatning eller räcker det med strömmatningen som kommer via tråden till tryckknappen?

Övrig inkoppling?

Är inte elektriker.

Har du kollat i manualen för produkten och för din portöppnare?
Spänning krävs för Z-wave-enheten.
Anslutningsschema för portöppnare med Smart Implant, inklusive ledningsdiagram och anslutningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.