2 378 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Fjärrstyra värme
Medlem
· jämtland
· 29 inlägg
Hej.
Har en stuga med el-element som styrs av en termostat med vred..
hur kan jag enklast fjärrstyra detta?
Som det är nu vrider jag ner termostaten till 10 grader bör jag lämnar stugan.. o h vrider upp till typ 22 grader på samma vred när jag kommer dit.
Tanken är att installera en luftvärmepump i sommar som jag kan styra via nätverket, så därav skulle en tillfällig enkel och smidig lösning passa bra..
Har en stuga med el-element som styrs av en termostat med vred..
hur kan jag enklast fjärrstyra detta?
Som det är nu vrider jag ner termostaten till 10 grader bör jag lämnar stugan.. o h vrider upp till typ 22 grader på samma vred när jag kommer dit.
Tanken är att installera en luftvärmepump i sommar som jag kan styra via nätverket, så därav skulle en tillfällig enkel och smidig lösning passa bra..
Om det bara är en tillfällig lösning i väntan på den fjärrstyrda värmepumpen blir det nog billigast att lämna befintliga el-element på en högre temperatur och ta den extra kostnaden det innebär. Det är ju snart sommar 
Annars finns ju fjärrstyrda vägguttag i olika form, köp ett eller flera (beroende på stugans storlek) lösa el-element som du ställer på strategiska platser och fjärr-startar en dag eller två innan ni åker till stugan.
Annars finns ju fjärrstyrda vägguttag i olika form, köp ett eller flera (beroende på stugans storlek) lösa el-element som du ställer på strategiska platser och fjärr-startar en dag eller två innan ni åker till stugan.
Medlem
· jämtland
· 29 inlägg
Det blev ett mellanrelä för 150kr.. så centrala termostaten står på 10grader..’och via ett sms eller en knapptryckning i larmets app så byglas termostaten så elementens termostat gäller istället som är inställda på 20grader
Klicka här för att svara