Müssli Müssli skrev:
Då har vi olika syn på det. Jag sålde det till mina kunder under något halvår och har fått byta ut det mot andra grejer eftersom det har krånglat. Inte alla förstås men en enda extra resa till kund på garanti kostar mer än att byta ut till grejer som inte krånglar. Då har det handlat om rena brytare. Hemma har jag testat dimmer men att köra med tänd-släck-tänd (eller hur det var) i snabb följd för att börja dimra... Nja...
Att som elektriker sälja in nexa-prylar är som du beskriver inte optimalt. Kan tänka mig att kunderna inte acceptera det minsta problem el. dylikt.
Men sett till pris och funktion och om man vid installation tänker på räckvidd och avskärmande effekt från andra elutrustning, så vidhåller jag att det är helt OK grejor.
Firman hade inte varit kvar så pass länge på marknaden om alla kunder hade bytt ut grejorna.
Använder själv deras dimmer i kombination med Telldus och där går det enkelt att skicka kommando med önskad dimnivå, man behöver då inte påbörja dimningscykeln för att få önskad ljusnivå.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
E etompau skrev:
Att som elektriker sälja in nexa-prylar är som du beskriver inte optimalt. Kan tänka mig att kunderna inte acceptera det minsta problem el. dylikt.
Men sett till pris och funktion och om man vid installation tänker på räckvidd och avskärmande effekt från andra elutrustning, så vidhåller jag att det är helt OK grejor.
Firman hade inte varit kvar så pass länge på marknaden om alla kunder hade bytt ut grejorna.
Använder själv deras dimmer i kombination med Telldus och där går det enkelt att skicka kommando med önskad dimnivå, man behöver då inte påbörja dimningscykeln för att få önskad ljusnivå.
(y)

• Gilla
etompau
  • Laddar…
M magtel skrev:
Jag kommer ha två set av spottar att styra.
Är det två separata belysningar?

Jag har en kristallkrona som styrs av en ”dum” dimmer,( on/off/håll inne för att dimma.) samt en PLEJD som sköter LED-listen som belyser en limträbalk utan att man ser listen. Den går på astrouret och jag har inte rört den på över ett år! Vill jag ändra så gör jag det från mobilen/paddan eller en återfjädrande knapp innanför altandörren. OK jag satte en dosa innanför altandörren och drog dit ett VP-rör för manövertrådar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.