Beroende på om det är faner, då kan det vara att slipa med försikghet. Skulla slipa med en kloss, ingen maskin. Nu kan du som synes inte kanske kroka ner dörren, rätt tajt mot taket. Sen en blandning av linolja och terpentin (blask ) stryka på 2 ggr är inte fel. Men tänk på att oljan inte får vara för tjock, då suger den inte in som den ska och framför allt, för tjock så kan den bli kletig i flera år. Ingen lack som kan krackelera med tiden.