Tjena !

Är det lönt att försöka slipa och olja en sån här dörr på nytt ? Är ju ändå ganska fin för att vara ifrån 80 talet.
Någon som gjort något liknande med bra resultat ?
 
  • Dörr i trä från 80-talet, monterad i en öppning på ett hus, omgiven av ljus fasadpanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Brun trädörr från 80-talet monterad i en ljus träfasad med vitmålad panel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Brun trädörr med tydlig ådring och en spricka, från 80-talet, med ett finger pekande på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Beroende på om det är faner, då kan det vara att slipa med försikghet. Skulla slipa med en kloss, ingen maskin. Nu kan du som synes inte kanske kroka ner dörren, rätt tajt mot taket. Sen en blandning av linolja och terpentin (blask ) stryka på 2 ggr är inte fel. Men tänk på att oljan inte får vara för tjock, då suger den inte in som den ska och framför allt, för tjock så kan den bli kletig i flera år. Ingen lack som kan krackelera med tiden.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.