Hej! Hur fixar jag snyggast detta hål? Det satt en dörrklocka där som vi inte ville ha, är det okej att lämna sladdarna som de är? Svagström enligt sambon, stämmer det och är det ok att bara lämna den då?
Hålet är ca 2*4 cm och väggen består av nån skiva från 70-talet... Läst på några forum om att fylla igen hål men igen, är det okej när det är sladdar bakom?
//Vill sätta igång och måla
Hålet är ca 2*4 cm och väggen består av nån skiva från 70-talet... Läst på några forum om att fylla igen hål men igen, är det okej när det är sladdar bakom?
//Vill sätta igång och måla
Skulle jag själv satt igen hålet skulle jag skurit ut ett större hål och sen fyllt igen med en anpassad gipsbit, sen spacklat, slipat, spacklat, slipat och målat.
Alternativt skurit ut, fällt in en dosa och in med sladdarna där så man kommer åt dom i framtiden, sen spacklat/slipat och till slut ett doslock.
Angående om man får lämna sladdarna i väggen får någon annan svara på.
Alternativt skurit ut, fällt in en dosa och in med sladdarna där så man kommer åt dom i framtiden, sen spacklat/slipat och till slut ett doslock.
Angående om man får lämna sladdarna i väggen får någon annan svara på.
Är det en tretex i väggen? En enkel lösning är att sätta tex renoveringstapet över hålet. Inte så hållbart, men enkelt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 172 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 172 inlägg
Dörrklockor har drivits på många sätt så hur drevs den nu aktuella och hur vet sambon att strömmen absolut inte kan vara farlig för människor, djur eller huset. Normalt kopplar man ur strömförande kablar i båda ändarna eller ännu bättre tar bort dem helt.H Husisörmland skrev:
Det låter klokt, ska leta upp den andra änden av den!BirgitS skrev:
Jag hade bara spacklat över med lättspackel.H Husisörmland skrev:
Sjunker inte och går bra att fylla hål med.
https://www.byggmax.se/midun-fyllspackel-latt
Hittade ritningarna men hur hittar jag den andra änden av ledningen?BirgitS skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fixa hål i väggen (från gipsankare)
Byggmaterial & Byggteknik -
Fixa ca 70mm hål i 200mm betongvägg
Verktyg & Maskiner -
Fixa hål i porös vägg och fylla igen springan mellan väggen och golvet
Byggmaterial & Byggteknik -
Fixa till hål i innertak och vägg
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur fixar man hål i väggen?