Av någon märklig anledning tar elitefönster 532:- (!!!!!!) per spanjolett. Har man över 10 fönster hemma blir detta dyrt ganska snabbt.

Kan man fixa dessa på något sett?
Alla kugar ser ok ut men får inte spanjoletten att lira ordentligt. Kanske behövs mer tålamod. Eller slits kugarna utan att det riktigt märks för att den ska sluta fungera?

Bild från någon annan källa då min är redan tillbaka i fönstret med bara ena skenan då jag behövde stänga fönstret.

finna något annat bolag som säljer dessa spanjoletter? Jag hittar inget.

Tack.

• Gammal spanjolett i metall med rost och smuts, liggande på en betongyta. En skena är lossad och synlig vid sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Hamstraren skrev:
Av någon märklig anledning tar elitefönster 532:- (!!!!!!) per spanjolett. Har man över 10 fönster hemma blir detta dyrt ganska snabbt.

Kan man fixa dessa på något sett?
Alla kugar ser ok ut men får inte spanjoletten att lira ordentligt. Kanske behövs mer tålamod. Eller slits kugarna utan att det riktigt märks för att den ska sluta fungera?

Bild från någon annan källa då min är redan tillbaka i fönstret med bara ena skenan då jag behövde stänga fönstret.

finna något annat bolag som säljer dessa spanjoletter? Jag hittar inget.

Tack.
630:-

Sen undrar folk vad som möjligen kan vara fel med svensk ekonomi....

• Låskista T1 till fönster från Ahlsell, pris 629,16 SEK. Artikelbild från e-handelswebbplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.