Vi har anlitat en målare till vår friggebod som jag anser är något slarvig eller okunnig? Han har blivit anlitat för att spackla/måla tak, väggar, lister och foder osv.
Det har hänt en del missar längs vägen som även jag som hobbymålare känner till. Känns som man hela tiden får rätta han och säga sitt missnöje, vilket jag inte är bekväm med för vill inte gnälla, men vi betalar ju honom. Här senast har våra foder han målat inte blivit så bra i mitt tycke. Spacklingarna lyser igenom och det har blivit penseldrag som att man skulle ha målat med en torkad pensel eller färg? Min gissning, vet inte, det är därför jag önskar få hjälp med av dig/er? Varför har resultat blivit som det har blivit i fodret? Bifogar några bilder

• Närbild på fönsterfoder målat i grått där spackling lyser igenom och ojämna penseldrag syns tydligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svartmålat dörrfoder med synliga penseldrag och spackling som lyser igenom.
    Skapa konto
  • Målat svart dörrfoder med synliga penseldrag och ojämn spackling som lyser igenom.
    Skapa konto
  • Närbild på dåligt målat foder med synliga penseldrag och spackling som lyser igenom.
    Skapa konto
Stackars målare..

• Gilla
  • Haha
Berrabus123 och 4 till
  • Laddar…
K
Jag tycker det ser bra ut.

• Gilla
norrbottenssnickaren
  • Laddar…
Det ser helt normalt ut.

• Gilla
norrbottenssnickaren
  • Laddar…
Det är inte jättesnyggt, men det är sånt det blir med normal arbetsinsats mitt i sommaren. Plastfärg, lite för varmt, klenat lite för länge med penseln så blir det sånt. Tror jag, för det blir likadant här :crysmile:

Givetvis ser man penseldragen. Men kan någon berätta för mig vad man inte skulle vara nöjd med?
Helt seriös fråga som jag inte ens kan fantisera mig fram svaret på.

• Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
Var faktiskt inte den snyggaste målningen.

Mvh Målarn

Vad är fel?
Tycker det se normalt ut.

I Interista88 skrev:
Var faktiskt inte den snyggaste målningen.

Mvh Målarn
Vad är fel?

Syns på iaf 3 av bilderna, ser ut som målaren har arbetat med färgen när den har börjat torka.

• Close-up av en svart dörrkarm med ojämn färg och streckmönster som tyder på att målning skett när färg börjat torka.
    Skapa konto
Claes Sörmland
Akrylatfärg, inte lätt att få snyggt.

Jag kan inte svara på om det är bra eller dåligt målat, men generellt så är min åsikt att vill man få något gjort så kan man anlita någon för ett jobb men om man vill få något gjort ordentligt så bör man göra det själv.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
K
Om det är målat med pensel är det väl klart att det blir penseldrag.
Vill man ha något sterilt och själlöst kan man beställa färdigmålat från fabrik.

• Gilla
Violina
  • Laddar…
I Interista88 skrev:
Syns på iaf 3 av bilderna, ser ut som målaren har arbetat med färgen när den har börjat torka.
Men så blir det ju lite när man målar på sommaren när det är som varmast.
Personligen hade jag valt att göra detta på hösten.

• Gilla
Kisada och 2 till
  • Laddar…
Hade jag lämnat de där till kund hade jag inte varit nöjd, målat på höst eller sommar spelar ingen roll

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.