4 223 läst ·
18 svar
4k läst
18 svar
Finns det någon målare eller likvärdigt som kan hjälpa mig att reda ut ett par saker?
Vi har anlitat en målare till vår friggebod som jag anser är något slarvig eller okunnig? Han har blivit anlitat för att spackla/måla tak, väggar, lister och foder osv.
Det har hänt en del missar längs vägen som även jag som hobbymålare känner till. Känns som man hela tiden får rätta han och säga sitt missnöje, vilket jag inte är bekväm med för vill inte gnälla, men vi betalar ju honom. Här senast har våra foder han målat inte blivit så bra i mitt tycke. Spacklingarna lyser igenom och det har blivit penseldrag som att man skulle ha målat med en torkad pensel eller färg? Min gissning, vet inte, det är därför jag önskar få hjälp med av dig/er? Varför har resultat blivit som det har blivit i fodret? Bifogar några bilder
Det har hänt en del missar längs vägen som även jag som hobbymålare känner till. Känns som man hela tiden får rätta han och säga sitt missnöje, vilket jag inte är bekväm med för vill inte gnälla, men vi betalar ju honom. Här senast har våra foder han målat inte blivit så bra i mitt tycke. Spacklingarna lyser igenom och det har blivit penseldrag som att man skulle ha målat med en torkad pensel eller färg? Min gissning, vet inte, det är därför jag önskar få hjälp med av dig/er? Varför har resultat blivit som det har blivit i fodret? Bifogar några bilder
Det är inte jättesnyggt, men det är sånt det blir med normal arbetsinsats mitt i sommaren. Plastfärg, lite för varmt, klenat lite för länge med penseln så blir det sånt. Tror jag, för det blir likadant här 
Var faktiskt inte den snyggaste målningen.
Mvh Målarn
Mvh Målarn
Jag kan inte svara på om det är bra eller dåligt målat, men generellt så är min åsikt att vill man få något gjort så kan man anlita någon för ett jobb men om man vill få något gjort ordentligt så bör man göra det själv.
Hade jag lämnat de där till kund hade jag inte varit nöjd, målat på höst eller sommar spelar ingen roll