Byggahus.se

Finns denna rör-koppling i en enda del?

1k läst  17 svar

1. Krilleman
    Husägare · Nivå 25
    Kul läsning! Det glädje mig att det uppskattas. :giggle:

Sen så verkar inte alla ha förstått att många uppskattar att klara av saker själv.
    "Konkurserna inom VVS ökar" pga mitt tipsande osv.

Skitsnack!

Det är ju bättre att hemmapularna gör rätt på en gång (med lite korrekta tips och en spark i baken åt rätt håll) än lära sig den hårda vägen. För många ringer aldrig (eller för den delen har råd) med en röris när det strular. Många har dessutom svårt att få tag på någon röris när det gäller mindre installationer. För dessa jobb är det ju välkänt att inte alla rörisar vill ha. Visst kan jag hålla med om att det är inte alltid är så lukrativa jobb, men här måste man ju även vårda sitt rykte och sin egen framtid i rörmokeriet. Idag kanske bara beställningen är byte av en köksblandare, imorgon kan det vara en värmekonvertering av hela huset, bara kunden blir korrekt bemött!

Tyvärr har det tankesättet sprungit ifrån installatörerna. Men det kanske blir ändring på det under nästa stora konjunktursvängning då självsanering brukar förekomma!

;) (y)

Angående Biltema så är det ju glädjande att dom tagit in både Faluplast och Trio i sitt sortiment. Dock ompackat i deras egen förpackning, så ingen vet ju vem tillverkaren är om man inte känner igen prylarna från annat håll...

Sen kan jag flika in en egen personlig historia från idag. Familjen var ute på en byaträff på "landet". Det kommer fram en äldre herre i folkmassan och nyper ett fast tag om min överarm:
    "- Känner du igen mig"?
    Nja, lite svarade jag lite osäkert.
    "- Jag bodde på femte våningen där du stamrenoverade för många år sen, du är röris va?!"
    Jo det stämmer hostade jag fram lite osäkert.
    "- Sådana trevliga killar som dig glömmer man ej så fort"

WOW! :rofl::p:cool:

Redigerat 10 aug 18:19
  2. P
    Medlem · Nivå 13
    Den historien förvånar mig inte alls!

Det sätt du resonerar är ju precis så som jag som kund vill att hantverkare ska resonera. Det är så märkligt att de flesta inte förstår att det sättet gynnar alla, hantverkaren själv och kunden. :)

3. Krilleman
    Husägare · Nivå 25
    Jag kanske borde öppna eget?! :rofl:

Skämt å sido så är jag ruskigt nöjd med att vara anställd med alla dess fördelar och jag vet att min chef är nöjd med min insats på jobbet, så jag har ganska fria tyglar att röra mig inom. Det värdesätter jag stort! (y)

Men det kommer inte gratis som många verkar tro, självklart måste man prestera och kunna mycket för att ligga på en bra nivå!

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka