Medlem
· Västra Götalands län
· 78 inlägg
Du kan inte ha anslutning både uppåt och neråt på de där termostatblandarna.
Aha.. naturligtvis behöver jag nått helt annat.. om jag nu vill ha en blandare med möjlighet till badkar, fast dusch och också handhållen dusch, vad finns då? 160 mm är ett krav eftersom rören numera sitter i väggen.
Kan denna vara rätt?
http://www.badshop.se/p/badrum/blan...adkarspip-fm-mattsson-9000e.html#.VHrhUtm9Kc0
http://www.badshop.se/p/badrum/blan...adkarspip-fm-mattsson-9000e.html#.VHrhUtm9Kc0
I så fall skulle jag kunna sätta dit den kranen och sen en flexibel slang upp till duschen, som på bilden i krillemans inlägg? Eller menar du att den fasta anslutningen till duschen kan vara kvar?
Hittade detta fmm tillbehör också. Ser ju ut att kunna ersätta flexslangen om man hellre vill ha ett "fast" rör.
Hittade detta fmm tillbehör också. Ser ju ut att kunna ersätta flexslangen om man hellre vill ha ett "fast" rör.
Hejsan, lånar tråden lite!
Jag har ovanstående blandare (Badkarsmodellen) och är intresserad av att plugga utloppet som är tänkt till duschmunstycket, är detta bra för blandaren?
Främst så tänker jag på när man fäller in pipen och det blir tryck på den pluggade utgången.
Blandaren är väl inte konstruerad för detta eller fixar den det?
Jag har ovanstående blandare (Badkarsmodellen) och är intresserad av att plugga utloppet som är tänkt till duschmunstycket, är detta bra för blandaren?
Främst så tänker jag på när man fäller in pipen och det blir tryck på den pluggade utgången.
Blandaren är väl inte konstruerad för detta eller fixar den det?
Jag tror att tanken med dessa blandare är att man ska kunna välja om man vill ha utloppet uppåt eller nedåt. Det följer med en plugg som man då sätter i det hål som inte används.
För dusch och bad är det samma blandare men pipen skiljer.
För dusch och bad är det samma blandare men pipen skiljer.
Fick ingen plugg med min blandare. Men löste det genom att köpa en vanlig G1/2" plugg hos hornbach.
För övrigt fick jag detta svar av FMM kundtjänst.
Hej.
Vi kan inte rekommendera att plugga duschutloppet då vi inte kan garantera blandarens funktion om den står under tryck.
Mvh
Så det blir till att inte fälla in kranen.
För övrigt fick jag detta svar av FMM kundtjänst.
Hej.
Vi kan inte rekommendera att plugga duschutloppet då vi inte kan garantera blandarens funktion om den står under tryck.
Mvh
Så det blir till att inte fälla in kranen.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Var finns BRA myggnät med magnet till dörr?
Fönster & Dörrar -
Var finns delar till BMV fönsterbeslag?
Fönster & Dörrar -
Vad finns det för alternativ till Garbo?
Försäkringar -
Finns det snickerifirma i Göteborg som kan tillverka en stjärna i trä?
Möbelsnickeri -
Finns äldre timmerhus från 1800tal eller tidigare - till salu!?
Lösvirke & Timmerhus