Hej
Lite pinsamt men flyttade in i en lägenhet för två år sedan och har aldrig tvättat i tvättmaskinen då jag har tvättstuga en våning under.
Dock kände jag häromdagen att jag ville testa min tvättmaskin och då välde det ut vatten fram till på maskinen. Jag tog bort locket framtill och ser att locket saknas på filtret (nåluppsamlaren)!?!
Är en gammal maskin från Beko (?)Har sökt modell på deras hemsida för reservdelar men den dyker inte upp.
Min fråga är om det finns universal lock man kan köpa? Eller är det lika bra att slänga ut maskinen?
Lite pinsamt men flyttade in i en lägenhet för två år sedan och har aldrig tvättat i tvättmaskinen då jag har tvättstuga en våning under.
Dock kände jag häromdagen att jag ville testa min tvättmaskin och då välde det ut vatten fram till på maskinen. Jag tog bort locket framtill och ser att locket saknas på filtret (nåluppsamlaren)!?!
Är en gammal maskin från Beko (?)Har sökt modell på deras hemsida för reservdelar men den dyker inte upp.
Min fråga är om det finns universal lock man kan köpa? Eller är det lika bra att slänga ut maskinen?
https://www.nettoparts.se/shop/b-beko-luddfilter-tvattmaskin-4655c1.html En av dem 3 kanske?S Suns12 skrev:
Det är en arcelik så det mesta bör passa från Turkiet,S Suns12 skrev:Hej
Bästa svaret
arceklik gör maskiner under många namn Grundig, Osby, cylinda mflS Suns12 skrev:
dom byter rätt ofta men denna skall vara rätt
https://fixpart.se/sv/produkt/beko-grundig-arcelik-2810900100-fleecefilter-tvattmaskin
Tusen tack för att du tog dig tid att hitta delen! Jag beställde den, kom hem på några dagar och den passar. Kunde använda tvättmaskinen nu och slipper slänga ut den.electroluxaren skrev:
🤩 tack!!!
Klicka här för att svara