Varför gör den såhär? Så fort jag stoppar i slangen stannar den. När jag täpper igen hålet fortsätter den.

J
Har du tömt den samt gjort rent filtret om den har?

J Jansson69 skrev:
Har du tömt den samt gjort rent filtret om den har?
Japp. Nu påse i och filtret uttaget och rengjort.

J
PetSko PetSko skrev:
Japp. Nu påse i och filtret uttaget och rengjort.
Har ingen mini men en midi så vet inte vad som skiljer men det känns som den får för mycket motstånd kan slangen vara igensatt?

J Jansson69 skrev:
Har ingen mini men en midi så vet inte vad som skiljer men det känns som den får för mycket motstånd kan slangen vara igensatt?
Min första tanke också. Men slangen är ren.

J
PetSko PetSko skrev:
Min första tanke också. Men slangen är ren.
Skumt har du testat att sätta andra änden av slangen i?
Sänk effekten lite..

J Jansson69 skrev:
Skumt har du testat att sätta andra änden av slangen i?
Faktiskt. Samma.sak då.

J
PetSko PetSko skrev:
Faktiskt. Samma.sak då.
Ok sänk effekten

Är den modern med RFID på slangen? (Och maskinen)
Men det kanske bara är de M-klassade som reglerar efter RFID? Och kanske snarare är tvärt om, varning vid för lågt flöde snarare än strypa flödet vid fel. Det borde ju inte heller påverka när slangen sätts i åt andra hållet. Har du någon helt annan slang att testa med?

Har den fungerat tidigare?

J JFrisk skrev:
Är den modern med RFID på slangen? (Och maskinen)
Men det kanske bara är de M-klassade som reglerar efter RFID? Och kanske snarare är tvärt om, varning vid för lågt flöde snarare än strypa flödet vid fel. Det borde ju inte heller påverka när slangen sätts i åt andra hållet. Har du någon helt annan slang att testa med?

Har den fungerat tidigare?
Utan RFID
Jag har nu provat ned annan slang och samma sak. Måste vara något med motorn eller elektroniken. Det hände efter jag sågade ganska hårt i 50mm MDF med min TS55 (elektroniken slog till och stannade sågen)

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
J
PetSko PetSko skrev:
Utan RFID
Jag har nu provat ned annan slang och samma sak. Måste vara något med motorn eller elektroniken. Det hände efter jag sågade ganska hårt i 50mm MDF med min TS55 (elektroniken slog till och stannade sågen)
Har du öppnat maskinen kanske finns det något uppenbart under skalet?

Det är nåt som triggar överhettningsskyddet. Du får öppna och rengöra ordentligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.