Jag har köpt en bostadsrätt där det blir stopp i badrumsavloppet ofta. Varje gång det har blivit stopp har en spolbil behövt komma och lösa problemet.
Tidigare ägare säger att problemet startade efter att avloppen blev relinade. Föreningen säger att problemet beror på att den tidigare ägaren vid renoveringen av badrummet har hällt cement i avloppet.
I vilket fall så har föreningen filmat i rören och sett att det ligger en klump i dem.
Hur går jag vidare för att lösa problemet? Vems ansvar är det? Hur kan jag slippa kostnaden på flera tusen kronor?