Öppnade luftningen som du sa och då kom det vatten och luft. Är det bra eller dåligt?V Vector skrev:Kolla värmebärarfiltret som kan vara tätt. Sen kan man ju undra varför vv är så varmt då det gör att värmepumpen går mer minuter på varmvatten och inte gör värme, går den att sänka. Är eltillsatsen inkopplad... det kan ju vara att vp intd orkar hålla värmen i huset då det börjar bli lite minusgrader. Kolla luftningen du har på toppen vänster framkant om det är någon luft där
Den har inte gått mycket på tillskott. Endast 452 timmar kontra 59324 timmar vp-tid.
Spontant så tycker jag varmvattentemperaturen är lite hög, om inte den precis kört legionellahöjning.
Jag skulle också kolla växelventilen till att börja med eftersom den inte klarar att hålla värmebörvärdet.
Hur kallt har ni utomhus?
Spontant så tycker jag varmvattentemperaturen är lite hög, om inte den precis kört legionellahöjning.
Jag skulle också kolla växelventilen till att börja med eftersom den inte klarar att hålla värmebörvärdet.
Hur kallt har ni utomhus?
Klicka här för att svara

