Hej!
Jag skulle vilja sätta upp ett vindskydd på min altan mot grannen. Problemet är att jag inte vet hur jag ska fästa stolparna.
Tänkte bygga ett enklare plank med 2-3 stolpar. Altanen har legat länge och regeln som går närmast grannen kommer jag inte åt att fästa i!
Vågar jag använda stolphållare i endast altanen? Tror det kommer bli instabilt.
Vad hade ni gjort? Det behöver inte vara supersnyggt. Bara det håller för ett 2,5x2m plank.
Jag skulle vilja sätta upp ett vindskydd på min altan mot grannen. Problemet är att jag inte vet hur jag ska fästa stolparna.
Tänkte bygga ett enklare plank med 2-3 stolpar. Altanen har legat länge och regeln som går närmast grannen kommer jag inte åt att fästa i!
Vågar jag använda stolphållare i endast altanen? Tror det kommer bli instabilt.
Vad hade ni gjort? Det behöver inte vara supersnyggt. Bara det håller för ett 2,5x2m plank.
Produkter som diskuteras: "stolphållare"
Stolphållare PSU FZV varmförzinkad FAST
För ingjutning i betong
45 kr inkl moms
Läs mer
Funderar på att köpa dessa: https://www.byggmax.se/spik-och-skruv/byggbeslag/jordankare-och-stolpskor/stolphållare-p238370
Har en regel under trallen jag bör kunna nyttja att fästa i! Vad bör jag använda för skruv för att fästa hållaren i trät?
Har en regel under trallen jag bör kunna nyttja att fästa i! Vad bör jag använda för skruv för att fästa hållaren i trät?
Produkter som diskuteras: "stolphållare"
Stolpbeslag
Stolpbeslag är konstruktionsdetaljer utformade för att säkerställa en stabil och hållbar förankring eller sammanfogning av stolpar. Dessa beslag kan användas i en rad olika byggprojekt, från att stödja staketstolpar till att förstärka
Läs mer
Jag skulle skruvat upp trallen längst ut, längst in o i mitten för att komma åt regeln undertill. Sedan gjort stolpar i 2st 45x95 som du skruvar eller spikar ihop och låter den ena 45x95 gå ner på din sida om regeln. Du fäster sedan stolparna i regeln med franska träskruv + bricka eller ännu hellre Jumbo Jetting (finns lösvikt på XL-Bygg) så slipper du bricka och klä sedan stolparna med valfritt material.
Fråga grannen om du får stötta i hans regelverk också så har du ett vindskydd som håller för storm!
Fråga grannen om du får stötta i hans regelverk också så har du ett vindskydd som håller för storm!
Klicka här för att svara