Har putsade väggar och kakel på väggarna i min bastu. På en del ställen är det nog nästan 10cm puts och lekablock bakom. Törs man fästa bastulavarna i detta? Och i så fall med vad? Skruv plugg?

Eller skall jag bygga ben och endast fästa i väggen för att få dom att ligga still?

Ps alla svar där man upplyser mig om att man inte skall ha kakel i bastu undanbedes.

Nja - inte kakel ... jag har visserligen puts i bastun men vid laven är det stående panel som är behagligt att luta sig mot. Laven är alltså fäst i putsen/lekablocken på ena sidan och vägg (mot duschrum) på andra sidan och utan stödben. Lätt att hålla golvet rent. Det är ju inte så svårt att borra i lättbetongväggen. 10 cm puts ...?

Vad fäste ni lavarna med?

Funderar om man vågar dra expander.

Jo det är en gammal matkällare som hade sjukt snea väggar. Lite som en pyramid. Kanske inte heter puts. Det var säckar märkt murbruk som dom lade på i flera lager med nått nät emellan.

Jag är ju lite orolig att det skall lossna ett sjok från väggen när det kliver upp 4st hundrakilos gubbar på laven.

Provade nu att borra i väggen. Så fort man kommit igenom kakelplattan var det som att borra i smör. Provade med plugg men den började bara snurra när skruven skulle i.

Blir nog att börja klura på ben.

Låter som om ben inte är fel hos dej ��

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.