1 068 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Fästa 45x170 syll i betongplatta
Hej. Ska fästa en 45x170 syll i en betongplatta. Platta är gjuten med kantelement. Vilken storlek på expanderbult är lämplig? Jag hade tänkt M12x145 på cc60
Samt hur långt från ytterkant platta bör ja sätta dessa? Cellplasten i elementen bygger ju ca 11cm så känns som expandern kommer hamna väldigt nära kanten på syllen om ni är med på hur jag menar.
Tack på förhand
Samt hur långt från ytterkant platta bör ja sätta dessa? Cellplasten i elementen bygger ju ca 11cm så känns som expandern kommer hamna väldigt nära kanten på syllen om ni är med på hur jag menar.
Tack på förhand
Jag har aldrig sett någon snickare använda något i närheten så grovt för att fästa en syll utan expanderspik är det jag sett mest av men annars betongskruv.
Vill du ändå använda expander så kan jag inte tänka mig att m8 inte skulle hålla tillräckligt mycket, du sliter sönder regeln före ände.
Vill du ändå använda expander så kan jag inte tänka mig att m8 inte skulle hålla tillräckligt mycket, du sliter sönder regeln före ände.
Produkter som diskuteras: "betongskruv"
Betongskruv
Betongskruvar är robusta skruvar som är speciellt designade för att infästas i betong och andra hårda material. Dessa skruvar är starka och slitstarka, vilket gör dem kapabla att bära tunga belastningar och motstå de krävande
Läs mer
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 471 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 471 inlägg
Kör denna, funkar smidigt! https://essve.com/sv/produkter/beto...l-betongskruv-ecs-c-forsankt-med-frislapp-fzb
Klicka här för att svara