Hej,
Är det någon mer än jag som har problem med att skapar hål i gräsmattan, dels när roboten vänder och vrider sig vid kantlinan och dels när den "rutchar" ned för slänter? Vet inte om det syns så bra, men jag har i alla fall tagit ett kort på ett av ställena som jag har det problemet.
Jag har försökt att så nytt gräs där, men gräset hinner ju inte ta sig innan roboten är där och river igen.
Är det någon mer än jag som har problem med att skapar hål i gräsmattan, dels när roboten vänder och vrider sig vid kantlinan och dels när den "rutchar" ned för slänter? Vet inte om det syns så bra, men jag har i alla fall tagit ett kort på ett av ställena som jag har det problemet.
Jag har försökt att så nytt gräs där, men gräset hinner ju inte ta sig innan roboten är där och river igen.
Säg till roboten att här får den inte vara! ( Ställ en pallkrage över skadan några månader.)
Det löser problemet att gräset inte hinner växa upp igen. Dock så vet jag inte om det är en långsiktig lösning; skadan gjorde ju roboten från början och vad säger att roboten inte river upp gräset igen, när den väl börjar gå där?L Leif i Skåne skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
husqvarna 420 automower roboten lämnar laddstation efter att den dockat
Robotgräsklippare -
Elroboten kommentar
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Udda händelser som stoppat roboten...
Robotgräsklippare -
Kan roboten placeras så här?
Trädgårdsmaskiner -
Avslutad: Vinn roboten som både dammsuger och moppar