betalade tvätt och målning av mitt yttertak på huset hösten 2024. Huset är byggt 1973 och har eternit-tak. Nu lossnar färgen från taket och jag har varit i kontakt med företaget som målade för att få det ommålat. De påstår att taket var gammalt och det är därför färgen lossnat. Jag har svarat att det välgjort underlag som gäller och primer som gäller.
De är mötesgående för ommålning men menar att ja ska betala halva kostnaden då. Jag tänker inte godta det utan i så fall gå vidare till ARN. När de målade taket så var det i gott skick, när jag frågade. Kan jag göra något mer för att säkerställa att jag har rätt?
Har 3 grannar samma hus och samma tak (samma position och eternittak på huset) och deras tak är målade och jättefina!
Ska jag kräva ommålning-utan någon kostnad

• Svart färgflagor från yttertaket ligger bredvid en vit kopp på en träskärbräda.
  • Yttertak av eternit på ett svenskt hus, byggt 1973, med två skorstenar och ljus fasad; färg lossnar efter målning, viss tvätt och underhåll utfört.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svartmålade eternit-takpannor med flagnande färg och mossa. Synlig skorsten och klarblå himmel i bakgrunden.

Bästa svaret

Petesson
Reklamera arbetet till utförande företag för visst ska färgen sitta i några år i alla fall innan det börjar och lossna..
Eternit är ett bra underlag om dom har tvättat ordentligt och gått bort all smuts och påväxt samt målat med rätt färg..

• Gilla
57Kicki
  • Laddar…
Det var ju extremt dåliga bilder, men vad är det gröna man ser vid skorstenen?

Mossa-det är målat nyligen också

5 57Kicki skrev:
Mossa-det är målat nyligen också
Varför betalade du om de inte tog bort mossan?

Allt var fint och bra när jag betalade 2024

Har dom målat över mossan? Kräv att dom kommer tillbaks och gör underarbetet som missades förra gången.

Menar du att mossan vid skorstenen växt på bara ett år?

Jaa taket var jättefint när det var nymålat
Bifogar en bild när det var nymålat!

• Bild på ett hus med nyligen målat svart tak, omgiven av grön gräsmatta och trädgårdsmöbler på altanen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Petesson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.