Finns det nåt trick för att få ihop det? Jag får inte ihop det så att låskilen kan träs på... Det är inte nya grejer utan har suttit isär ett tag på ett hus jag nyligen köpt. Har lossat från väggen för att få det mer runt men det räcker inte.
Nån som har nåt tips?

Närbild på demonterad rörklämma intill nedrör med en låskil som inte passar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avloppsrör som inte går att montera korrekt med en lösgjord låskil synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Brukar inte vara några större problem men ta en polygrip och hjälp till försiktigt så du kan få på en änden, du vet att den är konisk, visst?
 
optimum
Har du vänt det rätt?

Jag råkade vända ett upp och ned förra våren när jag satte upp stuprör.

Hopplöst.
Vände på det och det funkade perfekt.

Japp kollade på mina, det breda delen ska vara uppåt, du har vänt svepet upp och ned.
 
  • Gilla
wolfgang1
  • Laddar…
Aha! ska gå ut och kolla...
 
optimum
Del av stolpe med bredare övre del monterad mot en annan stolpsektion, utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Breda delen ska vara uppåt
 
optimum
Så här ska de vara.
Jag hade aldrig gjort det förut och lyckades givetvis göra fel.
Fick vända mina så gick det bra sedan.

Person som monterar ett rör i rätt riktning efter tidigare misstag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
wolfgang1
  • Laddar…
Tackar, tackar! Det satt ju uppåner... Vände på det och efter lite trixande så gick låskilen på.
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.