Jag tänkte sätta upp ett elfasystem i en garderob. Dessvärre verkar det vara 4cm gips. Jag borrade ett hål, stack in ett gem med en hake i för att mäta.
Efter lååång googling så hittar jag inga expanders som är långa nog för en så tjock vägg. Var på bauhaus men de rekommenderade en expander som jag såg efter var till 1,6 cm vägg.
Har någon några tips?
Efter lååång googling så hittar jag inga expanders som är långa nog för en så tjock vägg. Var på bauhaus men de rekommenderade en expander som jag såg efter var till 1,6 cm vägg.
Har någon några tips?
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 430 inlägg
leta reda på reglarna och så sätter du elfas hängskena längst upp som du sen hänger ifrån. då tar den det mesta av lasten.
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 313 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 313 inlägg
En infästning som är smidig och tål väldigt hög belastning (vilket inte molly gör) är en typ av gipsankare som brukar kallas ”Toggler”. Finns i flera varianter, av olika tillverkare. Sök på gipsankare+toggler. Klarar utan problem trippelgips eller tjockare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där såg ju riktigt bra ut! Ska bara hitta en butik i närheten så testar jag med dem. Tack!Thomas59 skrev:
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 313 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 313 inlägg
Köpte senast på Bauhaus i Bromma. Inte exakt den på bilden men samma princip. Borde finnas hos alla välsorterade bygghandlare. På Bauhaus kallas den vippankare. Se länk nedan:H Hatarborr skrev:
https://www.bauhaus.se/vippankare-cobra-fliptoggle-60x5mm-bult-2st
Klicka här för att svara