14 319 läst ·
13 svar
14k läst
13 svar
EVI Lyfco KF 240
är oxo intresserad av en maskin men gärna typ 12 -14 kw sådär.. Men vadå.. det går inte köra den på 1 fas då eller?
När jag läst på lite så är tydligen installationen gjord så att man drar ut tur/retur värmesystemet på utsidan till pumpen. D är det enda som måste göras, sedan verkar allt sitt i ute delen. ingen inne del allså.
+ i kanten för enkel installation,
- i kanten Men vad händer om skiten stannar när det är kallt, är det inte väldigt stor risk att rören från värmesystemet som är på utsian av väggen fryser sönder?!?!
När jag läst på lite så är tydligen installationen gjord så att man drar ut tur/retur värmesystemet på utsidan till pumpen. D är det enda som måste göras, sedan verkar allt sitt i ute delen. ingen inne del allså.
- i kanten Men vad händer om skiten stannar när det är kallt, är det inte väldigt stor risk att rören från värmesystemet som är på utsian av väggen fryser sönder?!?!
Redigerat:
Vatten fryser när det är kallt men man kan sätta avtappning som man kan använda om det blir långvarigt strömavbrott. Ska man ha kraftig 1 fasare måste man ha kraftig huvudsäkring och får troligtvis även möblera om i elskåpet så inget annat ligger på samma fas.Izvek skrev:är oxo intresserad av en maskin men gärna typ 12 -14 kw sådär.. Men vadå.. det går inte köra den på 1 fas då eller?
Som ni beskriver fick jag samma svar från säljaren att man kan montera avtappning.
Och det är ju en bra lösning på problemet.
Men fungerar ju bara om man är hemma å kan krana ur. :/
Annars så hade supportern bra svar på frågor som man ställde.
Men får en känsla av att det är äldre sortens pumpar. R407 köldmedia och inte inverterstyrd. Men vad jag kunnat läsa mig till på detta forum så är gasen inte problemet utan värmeväxlaren att det ska fungera bra med köldmediet.
Och det är ju en bra lösning på problemet.
Men fungerar ju bara om man är hemma å kan krana ur. :/
Annars så hade supportern bra svar på frågor som man ställde.
Men får en känsla av att det är äldre sortens pumpar. R407 köldmedia och inte inverterstyrd. Men vad jag kunnat läsa mig till på detta forum så är gasen inte problemet utan värmeväxlaren att det ska fungera bra med köldmediet.
När det är kallt ute kör VP cirkulationspumpen i 30 sekunder var 10:nde minut.
Klicka här för att svara