synpunkter skrev:
Damen har dessutom förbjudit mig.
Det är väl förvisso bra att damen månar om din hälsa men det är ju inte precis anthrax sporer det handlar om, dom som idag är sjuka i asbestos har ju arbetat ofta åratal oskyddade med asbest.
Inte för att man ska förringa riskerna, men man behöver ju inte överdriva heller ;)

Man får tacka för tipsen! Jag avskriver vinkelslipen. Det där med att plasta in ordentligt lät listigt. Jag ska ta en rejäl funderare och kolla med saneringsfirmor om cirkapris.

Där tar de 2000:-/ton för asbestavfall (om man är från en annan kommun)
Hur vet dom vilken kommun du tillhör?

Det vet dom ju inte. Man får ange sin kommun i receptionen. Dum (ärlig) som jag är, så sa jag att jag bodde i en kommun i närheten. Min kommun har ett avtal med återvinningsstationen, vilket jag trodde även täckte asbest. Men det gällde visst inte annat än hushållssopor.
Men efter viss dividering av varför ett avtal fanns med företaget överhuvudtaget, om det gäller enbart hushållssopor, när min kommun redan har ett företag som tar hand om det, så tyckte dom väl att det var bäst att bli av med mig, besvärlig som jag var. Så jag fick dumpa eterniten gratis. När jag sanerar resten av källaren, så kan det hända att jag anger en annan bostadsort i receptionen.  ;)

Det som irriterar mig är att dom påstår att deponeringen är dyr, och därför får utomsocknes betala  så mycket. Deponin är inget annat än en liten skogsdunge där det farliga avfallet har dumpats och täckts med jord, inte ens särksilt varsamt eller noggrannt. När man gick på området var det söndertrasade plastsäckar med asbestmaterial fullt synligt överallt. Marken var täckt av sänderkrossad eternit. Tog förmordligen med mig mer asbest hem än jag lämnade där. Mysigt ställe!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.