254 520 läst · 894 svar
255k läst
894 svar
Essbox system från essve
T-loc inserts går att få ner i classic-systainers om du modifierar dom lite.N noone70 skrev:
Har svårt att se att det inte skulle gå med essves variant.
http://festoolownersgroup.com/festo...-t-loc-tool-trays-fit-the-classic-systainers/
Edit;
Såg nu att den där frigolit-grejjen i locket kanske blir svår att få dit...
Någon som vet något pris än?
Ja det var ju en helt verklighetsfrämmande prissättning. Kanske något man kan förvänta sig om Posche specialdesignar en systainer åt Festool. Men nu snackar vi en simpel Essve produkt. De ska ju vara glada att vi löpande köper deras förbrukningsprodukter (skruv), det är ju där de ska tjäna pengar. Med tanke på vad FAST levererar så får nog essve landa i verkligheten.
Och det lär nog yttra sig i kampanjer med betydligt mer rimliga priser.
Och det lär nog yttra sig i kampanjer med betydligt mer rimliga priser.
HAHAHHAAHAHHAAHAHA 1800 för en låda hahahhahhahahaha
Köpte FAST lådan för typ 300 kr på en kampanj. Kan Essve motivera varför samma låda kan vara 5 gånger... bättre?
Man ska kunna köpa insatsen också men misstänker att dessa är dyra också om de nu ska ha 1800 för hela lådan.
Är de dyra kommer jag att ta en skiva, exempelvis 2 mm plexiglas, skära den så det passar in i T-loc och sedan ta gröna lock från Essves skruvlådor, skära bort kanterna och sedan limma på då har man en bottenplatta till tomma T-loc lådor som man köper billigt.
Köpte FAST lådan för typ 300 kr på en kampanj. Kan Essve motivera varför samma låda kan vara 5 gånger... bättre?
Man ska kunna köpa insatsen också men misstänker att dessa är dyra också om de nu ska ha 1800 för hela lådan.
Är de dyra kommer jag att ta en skiva, exempelvis 2 mm plexiglas, skära den så det passar in i T-loc och sedan ta gröna lock från Essves skruvlådor, skära bort kanterna och sedan limma på då har man en bottenplatta till tomma T-loc lådor som man köper billigt.
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 688 inlägg
Vill minnas att ordinarie pris på FASTs systainer också var någon hutlös summa på mitt lokala Woody, men jag kommer inte ihåg om det var 1800 eller 800.
Är ganska säker på att de inte får en enda låda såld för det priset.N noone70 skrev:
Min magkänsla säger att de inte heller har för avsikt att seriöst sälja lådorna för 1800 utan de vill antagligen sätta ribban högt för att sedan gå ner till lite mera normala priser men ändå en bra bit över de andra liknande aktörer såsom FAST, MFT, någonstans runt 1000 så att man ska se det som ett kap.
Blir inget köp för min del om de inte går ner till vad det ska kosta, d.v.s. omkring 500.
Hade det stått festool istället för essve på lådan så känner jag flera som gladeligen köpt två för dom pengarna....End skrev:
Är ganska säker på att de inte får en enda låda såld för det priset.
Min magkänsla säger att de inte heller har för avsikt att seriöst sälja lådorna för 1800 utan de vill antagligen sätta ribban högt för att sedan gå ner till lite mera normala priser men ändå en bra bit över de andra liknande aktörer såsom FAST, MFT, någonstans runt 1000 så att man ska se det som ett kap.
Blir inget köp för min del om de inte går ner till vad det ska kosta, d.v.s. omkring 500.