Byggahus.se

Essbox system från essve

1. Purre
    Medlem Nivå 3
    • Laddar…
  2. N
    Husägare · Nivå 12
    Vet någon om insatserna passar Classic Systainers?

3. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 21
    Svårt att tro att dom gör nåt åt dom gamla.

• Laddar…
  4. Purre
    Medlem Nivå 3
    Det skiljer på classic och t-loc invändigt så det kommer inte passa rakt upp och ner skulle jag säga.

5. Jckssn
    Medlem Nivå 9
  6. vojma
    Medlem Nivå 11
    Ordinarie pris i min bygghandel var strax över 1800 spänn :( och då rymmer den 8 st 3x2-lådor.

Helt plötsligt blev Essbox-väskorna billiga i jämförelse.

7. Purre
    Medlem Nivå 3
    Känns som överpris med över 1000kr om man jämför med vad tanos kostar i övrigt. En tom t-loc 2 ligger på ~500kr i normalpris exkl moms

8. Jckssn
    Medlem Nivå 9
    Brutalt överpris om man tänker att FAST säljer sina T-loc för under 500kr med inredning - jag väljer hellre tre såna än en essve...

9. F
    Medlem Nivå 5
    Ja det var ju en helt verklighetsfrämmande prissättning. Kanske något man kan förvänta sig om Posche specialdesignar en systainer åt Festool. Men nu snackar vi en simpel Essve produkt. De ska ju vara glada att vi löpande köper deras förbrukningsprodukter (skruv), det är ju där de ska tjäna pengar. Med tanke på vad FAST levererar så får nog essve landa i verkligheten.
    Och det lär nog yttra sig i kampanjer med betydligt mer rimliga priser.

10. End
    Medlem · Nivå 10
    HAHAHHAAHAHHAAHAHA 1800 för en låda hahahhahhahahaha

Köpte FAST lådan för typ 300 kr på en kampanj. Kan Essve motivera varför samma låda kan vara 5 gånger... bättre? :p

Man ska kunna köpa insatsen också men misstänker att dessa är dyra också om de nu ska ha 1800 för hela lådan.
    Är de dyra kommer jag att ta en skiva, exempelvis 2 mm plexiglas, skära den så det passar in i T-loc och sedan ta gröna lock från Essves skruvlådor, skära bort kanterna och sedan limma på då har man en bottenplatta till tomma T-loc lådor som man köper billigt.

11. ceson
    Medlem · Nivå 13
    • Laddar…
  12. N
    Husägare · Nivå 12
    Får känslan av att någon på marknadsavdelningen på Essve har fått hybris när denne prissatte den här produkten

• Laddar…
  13. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 21
    Vill minnas att ordinarie pris på FASTs systainer också var någon hutlös summa på mitt lokala Woody, men jag kommer inte ihåg om det var 1800 eller 800.

14. End
    Medlem · Nivå 10
    Är ganska säker på att de inte får en enda låda såld för det priset.
    Min magkänsla säger att de inte heller har för avsikt att seriöst sälja lådorna för 1800 utan de vill antagligen sätta ribban högt för att sedan gå ner till lite mera normala priser men ändå en bra bit över de andra liknande aktörer såsom FAST, MFT, någonstans runt 1000 så att man ska se det som ett kap.
    Blir inget köp för min del om de inte går ner till vad det ska kosta, d.v.s. omkring 500.

15. Cheesen
    Nybyggare · Nivå 10
    Hade det stått festool istället för essve på lådan så känner jag flera som gladeligen köpt två för dom pengarna....